Content Marketing według Spotify

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy

Spotify to stale rosnący na popularności serwis muzyki cyfrowej zapewniający dostęp do milionów utworów. Dostępny w 3 wersjach: bezpłatnej, nieograniczonej i premium, z miesiąca na miesiąc podbija serca coraz większej ilości Polaków. Spotify to jednak nie tylko muzyka i platforma społecznościowa, to również mistrz przemyślanego Content Marketingu, który w doskonały sposób wykorzystuje dobrodziejstwa tego rodzaju promocji. Przeczytaj więcej

Inbound to już nie tylko marketing

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Niejednokrotnie pisaliśmy już o rosnącym znaczeniu inbound marketingu. Coraz więcej przedsiębiorstw zaczyna zdawać sobie sprawę z ogromnych możliwości jakie za sobą niesie. Równie duża ich ilość decyduje się z kolei na content marketing.

Zaryzykuję twierdzenie, że nie jest ważne, która strategia marketingowa – inboundowa czy contentowa bardziej przypadnie Ci do gustu, istotne jest to, że zaczynasz zdawać sobie sprawę z tego, że by pozyskać klienta i zwiększyć zysk firmy musisz sprawić, by klient znalazł Cię sam. Jak? Dzięki wartościowej treści, którą tworzysz. Przeczytaj więcej

Co różni Content Marketing od Inbound Marketingu?

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Choć zarówno Content jak i Inbound Marketing są dziedzinami dość młodymi, debata na temat ich znaczenia i definicji nadal trwa. Podczas gdy przeciętny Kowalski nadal nie wie na czym polegają i co je różni od klasycznego marketingu, dla osoby związanej z wymienianymi obszarami dokładne zdefiniowanie Content i Inbound marketingu oraz określenie ich (nie)zależności nie tyle graniczy z cudem, jest po prostu wyzwaniem nie lada. Dlatego właśnie postanowiliśmy raz na zawsze zmierzyć się z tym tematem i rozwiać wszelkie wątpliwości. Przeczytaj więcej

Lejek Sprzedażowy, czyli zakupowa migracja klientów [Infografika]

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy

Zapewne niejednokrotnie słyszałeś powiedzenie, że jeśli coś jest do wszystkiego, w rzeczywistości jest do niczego. Podobnie jest z treścią w content marketingu – inny zainteresuje czytelnika, który już wie jakiego zakupu chce dokonać, inny tego, który dopiero jest na etapie poszukiwań.

Pomocna w zrozumieniu tego, czego oczekuje od nas odbiorca jest znajomość funkcjonowania lejka sprzedaży.

Lejek sprzedaży, nazywany również lejkiem sprzedażowym obrazuje proces przez który przechodzi klient, by w końcowym etapie dokonać zakupu produktu lub usługi. Przeczytaj więcej

Storytelling, czyli jak wielki wpływ na Twój content marketing ma opowiadanie historii

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy

Jaka jest pierwsza rzecz, którą robimy poznając kogoś nowego? Zadajemy mu pytania. Chcemy dowiedzieć się jak ma na imię, skąd pochodzi, jak się tu znalazł lub gdzie pracuje. Choć z pozoru takie zachowanie jest po prostu sposobem na przerwanie ciszy, w rzeczywistości jest to klucz do tego, by poznać drugiego człowieka oraz nawiązać z nim więź. Podobna technika sprawdza się również w świecie biznesu. Ciekawe historie urozmaicają nasze życie i są czymś co interesuje innych. Jest to więc znakomita okazja dla firm, by pozyskać oddanych fanów i nawiązać z nimi długoterminowe relacje, właśnie dzięki opowiadaniu ciekawych historii. Przeczytaj więcej

40 Sprawdzonych Stron, z których pobierzesz Darmowe Zdjęcia

Autor: | Content Marketing | 24 komentarze
Wielu z nas, tworząc materiały na stronę internetową, projektując materiały promocyjne lub ebooki, redagując bloga albo publikując wpisy w mediach społecznościowych cierpi z powodu braku odpowiednich i przede wszystkim łatwo dostępnych i darmowych grafik.

Nie od dzisiaj wiadomo, że wszystkie te materiały, odniosły sukces, muszą zawierać oszałamiające zdjęcia, obrazki i grafiki, które w mgnieniu oka zobrazują to co chcemy przekazać.

Chcąc udowodnić, że nie zawsze trzeba płacić za niesamowite zdjęcia, przetrząsnęliśmy Internet w poszukiwaniu miejsc, z których legalnie możemy pobierać zdjęcia i wykorzystywać do naszych celów bez obawy o prawa autorskie. Przeczytaj więcej

11 najczęściej popełnianych błędów przez początkujących Inbound Marketerów

Autor: | Inbound Marketing | Brak komentarzy

Z miesiąca na miesiąc popularność inbound marketingu rośnie i coraz więcej firm decyduje się wprowadzić go do swojej działalności. Bardzo często jednak popełniają błędy, które mogą znacznie obniżyć jego efektywność. Poniżej prezentujemy 11 najczęściej popełnianych inboundowych wykroczeń, typowych dla początkujących marketerów. Sprawdź, czy któreś z nich nie dotyczy również i Ciebie. Przeczytaj więcej

Zrozum jak funkcjonuje lejek sprzedażowy i zwiększ liczbę klientów

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Czy wiedziałeś, że jedynie 20% odwiedzających Twoją stronę internetową jest w stanie natychmiast dokonać zakupu, reszta odwiedza ją tylko w celach poznawczych? Albo, że do podjęcia decyzji o kupnie danego produktu lub usługi nasi odbiorcy potrzebują od 5 do 23 punktów styku z firmą? Jeśli więc nie chcesz liczyć na łut szczęścia, fortunę, którą przyniesie Ci znalezienie czterolistnej koniczyny lub wygraną w Lotto poznaj technikę, która nie tylko zwiększy Twoją sprzedaż, pozwoli Ci również lepiej zrozumieć Twojego odbiorcę i skłonić go do zakupu.

Przeczytaj więcej

Content to nie tylko tekst, postaw na różnorodność. Część II – Video, prezentacje online oraz aplikacje mobilne

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy

W poprzedniej części artykułu Content to nie tylko tekst, postaw na różnorodność. Część I – Grafika znalazło się zestawienie najbardziej popularnych programów graficznych pozwalających nam na tworzenie prostszych lub bardziej skomplikowanych grafik. Dzięki nim znacznie urozmaicisz Twoje działania content marketingowe, w Polsce znane jako marketing treści. Dzisiaj pora zapoznać się z możliwościami jakie dają nam przeróżne oprogramowania do tworzenia oraz edycji filmów video, prezentacji online oraz popularnych aplikacji mobilnych służących do tworzenia, edycji, umieszczania i wysyłania filmów i zdjęć. Tak jak w poprzednim artykule znajdziesz tu zarówno programy darmowe (dla początkujących) oraz płatne, dla bardziej wymagających filmowców. Przeczytaj więcej

Ekspert to rzadkość, zostań nim i pokonaj konkurencję

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy

Jako ekspert w danej branży pod żadnym pozorem nie powinieneś ograniczać się jedynie do pisania tekstów na swoją stronę www oraz na bloga. Świat online daje Ci o wiele więcej możliwości, które nie tylko są na wyciągnięcie ręki, lecz także pozwolą Ci również jeszcze bardziej zaistnieć w sieci i zdobyć nowych klientów. Nie wzbraniaj się przed nimi. Poznaj 3 najbardziej popularne sposoby w marketingu treści, by wspomóc budowanie wizerunku marki jako eksperta: Przeczytaj więcej

Content to nie tylko tekst, postaw na różnorodność. Część I – Grafika

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | One Comment

Nie od dzisiaj wiadomo, że polskie odpowiedniki zagranicznych słów nie zawsze są trafione. Tak właśnie jest z content marketingiem w Polsce tłumaczonym jako marketing treści. Dlaczego nie jest to trafne zastępstwo? Content Marketing bowiem, to nie tylko treść ale również obraz, dźwięk i wszystko co z nimi związane. Dobry content marketingowiec pod żadnym pozorem nie powinien się ograniczać jedynie do tekstu pisanego. Stawiajmy na różnorodność, a łatwiej osiągniemy sukces. Przeczytaj więcej

Dlaczego powinieneś dbać o swoje profile w mediach społecznościowych?

Autor: | Doradztwo marketingowe, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Z roku na rok nowe technologie rozwijają się w zawrotnym tempie, a dostęp do Internetu ma coraz większy odsetek ludzi. W 2013 roku 73% polskich gospodarstw miało dostęp do sieci, zaś liczba ta nadal rośnie.

Portale społecznościowe nie zawładnęły sercami Polaków od samego początku. Kiedy w 2003 roku powstał LinkedIn, zaś rok później Facebook, dla nas nadal były mało popularnymi wymysłami. Wszystko zmieniło się jednak gdy na rynek weszło Grono.net. To ono wprowadziło młodych ludzi w świat portali społecznościowych. Goldenline, który powstał w 2005 roku dopełnił proces, wypełniając lukę na polskim rynku biznesowym. Później otwieranie kont na zagranicznych serwisach społecznościowych rozkręciło się na dobre. Przeczytaj więcej

Zdobywaj klientów dzięki tworzeniu darmowego contentu

Autor: | Content Marketing, Generowanie leadów | Brak komentarzy

Wiele firm bardzo wzbrania się przed tworzeniem darmowego contentu bojąc się, że w prosty sposób oddadzą potencjalnemu klientowi to co najlepsze nie otrzymując nic w zamian. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz by ludzie zaczęli postrzegać Cię jako eksperta pokaż, że nie tylko znakomicie znasz się na swojej pracy, możesz również dzielić się wiedzą w taki sposób, by Twoi potencjalni klienci chcieli dowiedzieć się więcej, aż wreszcie by dokonali zakupu Twojego produktu lub usługi. Przeczytaj więcej

5 porad jak zaplanować tworzenie wartościowego contentu

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy

Jednym z podstawowych elementów niezbędnych w marketingu treści do tworzenia wartościowego contentu jest odpowiednie jego zaplanowanie. Nie ważne czy masz zamiar pisać codziennie, czy jedynie raz na 7 dni, ważne byś w tym co robisz był systematyczny. Twój odbiorca przyzwyczaja się bowiem do nowych dawek treści i niezwykle ważne jest by dostawał je regularnie. Narzędziem pozwalającym utrzymać Twoją systematyczność jest odpowiednio skonstruowany kalendarz redakcyjny – „must have” każdego kto zawodowo zajmuje się content marketingiem. Przeczytaj więcej

Pozwól firmie rozwinąć skrzydła dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym

Autor: | Inbound Marketing, White Hat SEO | Brak komentarzy

Jeśli dopiero zaczynasz swój biznes lub chcesz poprawić wyniki już istniejącego bezwzględnie powinieneś poznać sposoby funkcjonowania Internetu. W XXI wieku firma bez strony internetowej ma o wiele gorsze wyniki, niż ta, która potrafi zadbać o to, by zaistnieć w sieci. Samo stworzenie strony jednak to nie wszystko, istnieje bowiem szereg niezbędnych kroków, które pozwolą Ci dać się znaleźć i zwiększyć ilość Twoich klientów. Wyjaśnione one zostaną poniżej. Przeczytaj więcej

Zachwyć, zaangażuj i zdobądź klienta poprzez przemyślany email marketing

Autor: | Content Marketing, Marketing Automation | Brak komentarzy

Spójrzmy prawdzie w oczy, e-newslettery nie są najoryginalniejszą techniką marketingową. Drzemie w nich jednak ogromny potencjał i tylko od Ciebie zależy czy go wykorzystasz. Dzięki nim masz bowiem możliwość zbudowania rzeczywistych relacji z klientem oraz zdobycia jego zaufania. Poznaj wskazówki, które pozwolą zamienić Twój e-mailing w coś niezastąpionego. Przeczytaj więcej

Rezultaty i korzyści Marketing Automation

Autor: | Marketing Automation | Brak komentarzy

Przewiduje się, że do 2020 roku 85% relacji klient-konsument będzie wykonywane bez kontaktu osobistego (Gartner Research). Wiąże się to głównie z szybkim postępem technologicznym oraz rosnącą rolą rozwiązań informatycznych. Jednym z nich jest automatyzacja marketingu. Poniżej zaprezentujemy 26 najpopularniejszych statystyk pokazujących czemu warto się zainteresować marketing automation i dlaczego znacznie potrafi ułatwić życie każdego marketingowca. Przeczytaj więcej

Jak zachwycić potencjalnych klientów i sprawić, by wybrali Ciebie, a nie Twoją konkurencję

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | One Comment

W obecnych czasach samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Konkurencja jest tak duża, że to co znajduje się na Twojej stronie www nie może być przeciętne, musi się wyróżniać. Poniżej prezentuję niezawodne sposoby na zachwycenie Twojego potencjalnego klienta i sprawienie, by wybrał właśnie Ciebie, a nie Twoją konkurencję. Przeczytaj więcej

25 kluczowych możliwości Automatyzacji Marketingu

Autor: | Marketing Automation | 2 komentarze

Z roku na rok oprogramowania do automatyzacji marketingu zyskują na popularności. Wiele mówi się na temat tego jak bardzo mogą usprawnić procesy marketingowe firmy, w tym znacząco zwiększyć liczbę klientów. Możliwości marketing automation są ogromne, poniżej prezentujemy 25 wybranych i najbardziej istotnych z punktu widzenia zarówno działu marketingu, sprzedaży, jak i kierownictwa firmy.
Przeczytaj więcej

Jak tworzyć i realizować programy Lead Nurturing?

Autor: | Marketing Automation | Brak komentarzy

Badania dowodzą, że jedynie niewielki odsetek odwiedzających Twoją stronę internetową to osoby, które gotowe już są na dokonanie zakupu. Pozostałe uczynić to mogą dopiero w przyszłości i to właśnie od Ciebie i od Twoich działań marketingowych zależeć będzie czy zrobią to u Ciebie czy u Twojej konkurencji. Jednym z nieocenionych pomocników usprawniających pozyskiwanie nowych klientów są programy do lead nurturingu (pielęgnowania leadów) prowadzone za pomocą różnych oprogramowań do automatyzacji marketingu.
Przeczytaj więcej