
Przewiduje się, że do 2020 roku 85% relacji klient-konsument będzie wykonywane bez kontaktu osobistego (Gartner Research). Wiąże się to głównie z szybkim postępem technologicznym oraz rosnącą rolą rozwiązań informatycznych. Jednym z nich jest automatyzacja marketingu. Poniżej zaprezentujemy 26 najpopularniejszych statystyk pokazujących czemu warto się zainteresować marketing automation i dlaczego znacznie potrafi ułatwić życie każdego marketingowca.
Popularność marketing automation
1. Według informacji dostarczonych przez Google, w czerwcu 2014 roku w Stanach Zjednoczonych fraza “marketing automation” wyszukiwana była 5400 razy, w Polsce 720. W obydwu przypadkach jest to ponad 20% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym (Google).
2. W latach 2009-2014 automatyzacja marketingu odnotowała najszybszy wzrost spośród jakichkolwiek narzędzi bezpośrednio powiązanych z CRM-em (Hubspot).
3. Przewiduje się, że w 2014 roku dochody w branży marketing automation wzrosną o 60%. W latach 2012-2013 wzrosły o połowę (Customer Experience Matrix).
4. Obecnie na rynku istnieje 211 różnych rozwiązań do automatyzacji marketingu (Capterra).
5. 79% czołowych światowych firm wykorzystuje automatyzację marketingu przez ponad 2 lata (Gleanster).
6. Najważniejszą funkcją automatyzacji marketingu jest ta związana z pielęgnowaniem leadów. Kolejną integracja z CRM oraz analityka/raportowanie (Pepper Global).
7. Najważniejszą korzyścią dla marketerów B2B wynikającą z marketing automation jest generowanie większej liczby leadów, które są lepszej jakości (Pepper Global).
8. Automatyzacja marketingu jest najchętniej wdrażana w takich sektorach jak: oprogramowanie i Internet, komputery i elektronika, telekomunikacja, zdrowie i farmacja oraz usługi biznesowe (Mintigo).
Ucz się od najlepszych
9. 25% firm B2B z rankingu Fortune500 wdrożyło system do automatyzacji marketingu (ClickZ).
10. 63% firm, które wyprzedzają na rynku swoją konkurencję stosuje oprogramowanie do automatyzacji marketingu (Position2).
11. Firmy, które korzystają z automatyzacji marketingu zauważają ponad 10% wzrost przychodów w ciągu 6-9 miesięcy (Gartner Research).
12. Hubspot jest najchętniej wybieranym oprogramowaniem marketing automation przez małe firmy, Marketo przez średnie przedsiębiorstwa, a Eloqua przez duże korporacje (PepperGlobal).
Korzyści związane z leadami i lead nurturing
13. Firmy korzystające z automatyzacji marketingu, które przodują w pielęgnowaniu leadów, generują o 50% więcej tych, które gotowe już są na dokonanie zakupu przy 33% ograniczeniu kosztów (Forrester Research).
14. Firmy, które korzystają z automatyzacji marketingu przy pielęgnowaniu leadów znajdujących się na początku lejka sprzedażowego, odnotowują 451% wzrost zakwalifikowanych leadów (Annuitas Group).
15. Wdrożenie lead scoringu do kwalifikacji leadów wpływa na 138% zwrot z inwestycji, w porównaniu z 78% zwrotem w przypadku jego niezastosowania (Marketing Sherpa).
16. Pielęgnowanie leadów daje średnio około 20% więcej zakwalifikowanych leadów do sprzedaży w porównaniu z brakiem procesu lead nurturingu (DemandGen).
17. Automatyzacja marketingu zmniejsza zjawisko ignorowania leadów z 80 do 25% (Bulldog Solutions).
Korzyści związane ze sprzedażą i klientem
18. Automatyzacja marketingu wpływa na 14,5% wzrost wydajności sprzedaży i zmniejszenie kosztu pozyskania klienta o 12,2% (Nucleus Research).
19. 47% leadów pielęgnowanych za pomocą automatyzacji marketing dokonuje większych zakupów niż te, które nie są pielęgnowane (The Annuitas Group).
20. Firmy, które wdrożyły marketing automation, zauważają skrócenie cyklu sprzedaży o 70% i 54% wzrost w wielkości sprzedaży (Bulldog Solutions).
Korzyści z email marketingu dostosowanego do zachowania użytkownika
21. ROI email marketingu wynosi 4300% (Direct Marketing Association).
22. Wiadomości uruchamiane zależne od zachowania użytkownika (ang. triggered) mają o ponad 70% wyższy wskaźnik otwarć i aż o 152% wyższą klikalność niż zwykłe e-maile biznesowe (Epsilon Email Institute).
23. Spersonalizowane e-maile poprawiają klikalność o 14% oraz współczynnik konwersji o 10% (The Aberdeen Group).
24. Emaile generowane przez system do automatyzacji marketingu, które wykazują się dużym dostosowaniem do potrzeb i zachowania odbiorcy, generują 18-krotnie więcej przychodu niż tradycyjny mailing (Jupiter Research).
Inne korzyści wynikające z marketing automation
25. Marketerzy B2C, którzy korzystają z marketing automation, zauważają wskaźniki konwersji nawet na poziomie 50% (eMarketer).
26. Firmy zaoszczędzają około 15% wydatków na tzw. kreatywne produkcje, jeśli korzystają z automatyzacji marketingu (Gartner Research).