automatyzacja marketinguAutomatyzacja marketingu

Marketing automation oznacza automatyzację działań marketingowych, która umożliwia systematyczne pielęgnowanie leadów w taki sposób, aby z czasem stali się Twoimi klientami. Badania pokazują, że tylko od 5% do 25% odwiedzających Twoją stronę jest gotowych na skorzystanie z usług lub zakup produktu. Pozostała, tak liczna grupa jedynie przegląda Twoją ofertę. Dlatego tak ważne jest pozyskanie kontaktu do tej grupy osób, zrozumienie ich potrzeb i zachowań oraz dopasowanie działań marketingowych do etapu, na którym się znajdują. Automatyzacja marketingu w ogromnej mierze wspiera dojrzewanie leadów i zwiększa współczynnik konwersji zainteresowanych w klientów.

Jakie korzyści daje marketing automation?

  • Umożliwia poznanie kim są Twoi potencjalni klienci dzięki różnym sposobom gromadzenia danych i możliwościom ich analizy, co z kolei pozwala na efektywną segmentację klientów i tworzenie profili odbiorców,
  • Umożliwia dopasowane i różnicowanie działań typu lead nurturing do określonych segmentów klientów w kluczowych momentach ich cyklu sprzedażowego, co ułatwia budowanie relacji i sprawia, że podejmowane działania są bardziej skuteczne,
  • Umożliwia reakcję w czasie rzeczywistym – automatyzacja marketingu pozwala na zaplanowanie dokładnych działań marketingowych w zależności od akcji jaką podejmie nasz lead, reakcja jest natychmiastowa, a tym samym skuteczność znacznie wyższa,
  • Ułatwia ocenę efektywności działań marketingowych na podstawie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) oraz współczynnika zwrotu z inwestycji (ROI),
  • Oszczędza czas i pieniądze, stosując automatyzację marketingu można znacznie efektywniej zarządzać swoimi kampaniami, a tym samym osiągać wyższe zwroty z inwestycji.

Jak możemy Ci pomóc w zakresie marketing automation?

  • Dopasowujemy zakres automatyzacji marketingu do celów i możliwości firmy,
  • Określamy profile Twoich klientów, ich charakterystykę i potrzeby (ang. buyer persona) oraz definiujemy etapy cyklu sprzedaży charakterystyczne dla Twojej działalności,
  • Przygotowujemy i przeprowadzamy kampanie marketingowe (w tym email marketing) z dopasowanym przekazem do określonych profili potencjalnych klientów,
  • Realizujemy skuteczne działania generowania leadów poprzez profesjonalne strony docelowe, call to action, formularze, które pozwalają na pozyskiwanie wartościowych danych na temat potencjalnych klientów,
  • Przygotowujemy strategię lead nurturing oraz plan działań, aby doprowadzić zainteresowanych do zakupu,
  • Optymalizujemy prowadzone kampanie na podstawie otrzymanych wyników.

Jesteśmy partnerem SALESmanago

Jesteśmy partnerem SALESmanago, czołowego dostawcy narzędzi typu Marketing Automation w Polsce.

logo-SALESmanago

Nasze ostatnie artykuły o Marketing Automation:

Zachwyć, zaangażuj i zdobądź klienta poprzez przemyślany email marketing

| Content Marketing, Marketing Automation | Brak komentarzy

Spójrzmy prawdzie w oczy, e-newslettery nie są najoryginalniejszą techniką marketingową. Drzemie w nich jednak ogromny potencjał i tylko od Ciebie zależy czy go wykorzystasz. Dzięki nim masz bowiem możliwość zbudowania…

Rezultaty i korzyści Marketing Automation

| Marketing Automation | Brak komentarzy

Przewiduje się, że do 2020 roku 85% relacji klient-konsument będzie wykonywane bez kontaktu osobistego (Gartner Research). Wiąże się to głównie z szybkim postępem technologicznym oraz rosnącą rolą rozwiązań informatycznych. Jednym…

25 kluczowych możliwości Automatyzacji Marketingu

| Marketing Automation | 2 komentarze

Z roku na rok oprogramowania do automatyzacji marketingu zyskują na popularności. Wiele mówi się na temat tego jak bardzo mogą usprawnić procesy marketingowe firmy, w tym znacząco zwiększyć liczbę klientów….

Jak tworzyć i realizować programy Lead Nurturing?

| Marketing Automation | Brak komentarzy

Badania dowodzą, że jedynie niewielki odsetek odwiedzających Twoją stronę internetową to osoby, które gotowe już są na dokonanie zakupu. Pozostałe uczynić to mogą dopiero w przyszłości i to właśnie od…