Automatyzacja marketingu
Marketing automation oznacza automatyzację działań marketingowych, która umożliwia systematyczne pielęgnowanie leadów w taki sposób, aby z czasem stali się Twoimi klientami. Badania pokazują, że tylko od 5% do 25% odwiedzających Twoją stronę jest gotowych na skorzystanie z usług lub zakup produktu. Pozostała, tak liczna grupa jedynie przegląda Twoją ofertę. Dlatego tak ważne jest pozyskanie kontaktu do tej grupy osób, zrozumienie ich potrzeb i zachowań oraz dopasowanie działań marketingowych do etapu, na którym się znajdują. Automatyzacja marketingu w ogromnej mierze wspiera dojrzewanie leadów i zwiększa współczynnik konwersji zainteresowanych w klientów.
Jakie korzyści daje marketing automation?
- Umożliwia poznanie kim są Twoi potencjalni klienci dzięki różnym sposobom gromadzenia danych i możliwościom ich analizy, co z kolei pozwala na efektywną segmentację klientów i tworzenie profili odbiorców,
- Umożliwia dopasowane i różnicowanie działań typu lead nurturing do określonych segmentów klientów w kluczowych momentach ich cyklu sprzedażowego, co ułatwia budowanie relacji i sprawia, że podejmowane działania są bardziej skuteczne,
- Umożliwia reakcję w czasie rzeczywistym – automatyzacja marketingu pozwala na zaplanowanie dokładnych działań marketingowych w zależności od akcji jaką podejmie nasz lead, reakcja jest natychmiastowa, a tym samym skuteczność znacznie wyższa,
- Ułatwia ocenę efektywności działań marketingowych na podstawie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) oraz współczynnika zwrotu z inwestycji (ROI),
- Oszczędza czas i pieniądze, stosując automatyzację marketingu można znacznie efektywniej zarządzać swoimi kampaniami, a tym samym osiągać wyższe zwroty z inwestycji.
Jak możemy Ci pomóc w zakresie marketing automation?
- Dopasowujemy zakres automatyzacji marketingu do celów i możliwości firmy,
- Określamy profile Twoich klientów, ich charakterystykę i potrzeby (ang. buyer persona) oraz definiujemy etapy cyklu sprzedaży charakterystyczne dla Twojej działalności,
- Przygotowujemy i przeprowadzamy kampanie marketingowe (w tym email marketing) z dopasowanym przekazem do określonych profili potencjalnych klientów,
- Realizujemy skuteczne działania generowania leadów poprzez profesjonalne strony docelowe, call to action, formularze, które pozwalają na pozyskiwanie wartościowych danych na temat potencjalnych klientów,
- Przygotowujemy strategię lead nurturing oraz plan działań, aby doprowadzić zainteresowanych do zakupu,
- Optymalizujemy prowadzone kampanie na podstawie otrzymanych wyników.
Jesteśmy partnerem SALESmanago
Jesteśmy partnerem SALESmanago, czołowego dostawcy narzędzi typu Marketing Automation w Polsce.