„Prowadzenie bloga w B2B zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów o 67% miesięcznie”, „42% klientów czyta artykuły i blogi przed dokonaniem zakupu” – to tylko jedne z licznych statystyk dowodzących jak duże znaczenie dla rozwoju firmy ma marketing treści (ang. Content Marketing). Przeczytaj więcej
Marketing automation to automatyzacja działań marketingowych, umożliwiająca systematyczne pielęgnowanie leadów w taki sposób, by z czasem stali się Twoimi klientami. Jej celem jest zrozumienie potrzeb i zachowań osób odwiedzających Twoją stronę internetową i dopasowanie Twoich działań marketingowych do etapu, na którym obecnie się znajdują. Według najnowszych badań jedynie 1/5 z nich jest gotowa na natychmiastowe skorzystanie z Twojego produktu lub usługi, pozostali przeglądają ją jedynie w celach poznawczych. Automatyzacja marketingu znacznie wspiera dojrzewanie leadów oraz zwiększa współczynnik konwersji zainteresowanych w klientów.
Przeczytaj więcej
Coraz więcej firm uświadamia sobie jak dużą rolę w ich rozwoju pełni lub może pełnić odpowiednia strategia content marketingowa. Nie bez znaczenia są bowiem statystyki mówiące o tym, że aż 42% klientów czyta artykuły i blogi przed dokonaniem zakupu, a prowadzenie bloga w B2B zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów aż o 67% w skali miesiąca. Bardzo często jednak przedsiębiorstwo zwleka z wprowadzeniem marketingu treści bojąc się, że zrobi to w nieodpowiedni sposób. Nie wie od czego zacząć, jak rozplanować działania w czasie.
Historia powstania Oreo, jednych z najbardziej popularnych ciastek świata, sięga aż początków XX wieku. Po raz pierwszy zostały wyprodukowane przez National Buscuit Company (dzisiaj Nabisco) w 1912 roku na Manhattanie. Zaskakujący jest fakt, że były one imitacją ciasteczek Hydrox, produkowanych przez Sunshine company już od 1908 roku. Przykład Oreo to doskonała lekcja, która pokazuje, że w niektórych przypadkach wcale nie liczy się pomysłodawca produktu, jednak odpowiednia strategia marketingowa. Przeczytaj więcej
Podczas odbywającej się niedawno konferencji Internet2K14 mieliśmy przyjemność usłyszeć jedną z ciekawszych prezentacji wydarzenia – Co działa i będzie działać w marketingu B2B? Czy różnice między marketingiem B2B a B2C rzeczywiście się zacierają? którą wygłosiła Małgorzata Siwiec-Polikowska z firmy Comarch. Prezentacja stała się dla nas swego rodzaju pretekstem do opisania działalności firmy, jest ona bowiem według nas doskonałym przykładem prowadzenia skutecznego Content Marketingu. Przeczytaj więcej
Wielokrotnie pisaliśmy już o tym jak ważny jest różnorodny, regularnie publikowany content. To właśnie systematyczność jest dla wielu firm piętą Achillesa, nie mają bowiem czasu lub odpowiednich zasobów ludzkich, by tworzyć wystarczającą ilość wartościowego materiału w odpowiednio określonych ramach czasowych.
Z tym problemem w świetny sposób poradziła sobie firma LubimyCzytac.pl – książkowy serwis społecznościowy. Do perfekcji opanowała tzw. User Generated Content, na którym opiera swoją działalność. Przeczytaj więcej
„Treść ponad wszystkim! CONTENT MARKETING = Twój absolutny ‘must have’ w marketingu 2015?” – o tym właśnie opowiadaliśmy na konferencji Internet 2K14. O marketingu treści mówi się coraz więcej w branży marketingowej, a firmy, które działają zgodnie z filozofią marketingu treści nie tylko skutecznie przyciągają odwiedzających czy generują leady, lecz także zwiększają grono swoich klientów i ambasadorów marki.
Dowiedz się z naszej prezentacji na co zwrócić uwagę przy wdrażaniu strategii content marketing tak, aby przyniosła jak największe efekty. Przeczytaj więcej
W biurze długo dyskutowaliśmy o tym czy napisać artykuł o seksie. Z jednej strony cóż jak nie seks sprzeda się lepiej, z drugiej – nie byliśmy pewni czy wypada. Zachęceni artykułem na Brief.pl Seks się (nie) zawsze sprzedaje, postanowiliśmy jednak zaryzykować. Oczywiście nie tylko on będzie tematem przewodnim tego artykułu, drugim bohaterem wpisu są nowe technologie – narkotyk XXI wieku. Do kompletu brakuje więc nam tylko rock and roll’a 😉 Przeczytaj więcej
Dnia 26 czerwca w teatrze Capitol w Warszawie odbyło się jedno z ważniejszych wydarzeń marketingowych w Polsce – Internet2K14, doroczna konferencja przeznaczona dla ludzi z branży nowoczesnych mediów. Nie mogło na niej zabraknąć i nas. Przedstawiciele GetFound.pl wygłosili tego dnia prezentację na temat Content Marketingu, pokazując jak będzie się kształtować ten rodzaj marketingu internetowego w roku 2015. Przeczytaj więcej
Jednym z najczęstszych problemów marketingowców jest produkowanie wystarczającej ilości contentu. Pomysły na nowe, interesujące tematy nie pojawiąją się regularnie istnieje więc ryzyko, że w pewnym momencie nie będzie o czym pisać.
Rozwiązanie tego problemu jest proste – ten sam content możemy przedstawić na wiele sposobów. Według Content Marketing Insitute jest ich aż 26. Po raz kolejny warto podkreślić, że Content Marketing, w Polsce często nazywany marketingiem treści, to nie tylko tekst – to również aplikacje, grafiki czy też filmy wideo. Przeczytaj więcej
Trudno znaleźć osobę nieznającą LEGO – światowego giganta produkującego plastikowe klocki. Wywodząca się z Danii firma nie tylko przoduje w produkcji zabawek, świeci również przykładem w zakresie marketingu treści. Jej przemyślane kampanie promocyjne to majstersztyk wśród contentu największych przedsiębiorstw. Nie działo się tak jednak od samego początku. Droga na content marketingowy szczyt była długa i wyboista, firmie jednak bez problemu udało się na niego wspiąć. Przeczytaj więcej
Nie oszukujmy się, Google+ daleko do popularności Facebooka. Nie mniej jednak zdecydowanie nie powinniśmy go ignorować, drzemie w nim bowiem ogromny potencjał, który pozwoli Ci pomóc w promocji Twojej firmy.
Podczas gdy Facebook wręcz kipi od selfie, kotków, piesków i zdjęć wczorajszych obiadów, Google+ stawia na jakość, a nie na ilość. Jeśli już ktoś zdecyduje się włączyć do społeczności Plusa będzie uczestniczył w rzeczowych dyskusjach na temat wydarzeń, produktów czy usług, które odległe są od typowego dla Facebooka hejterstwa. Przeczytaj więcej
W ostatnim czasie content marketing jest czymś o czym się mówi i co chce się implementować. Posiada wielu zwolenników i zapewne równie tylu przeciwników. Przedsiębiorcy nie decydują się na jego wprowadzenie z wielu, często nietrafionych powodów, przez co tracą na tym i oni i ich klienci. Mylnie rozumieją istotę contentu, jego formę czy też cel.
Poniżej przedstawiamy 32 najbardziej popularne mity dotyczące content marketingu. Przeczytaj je uważnie i dowiedz się czy content marketing jest rzeczywiście tym, czym myślisz. Przeczytaj więcej
Prezentacje w programie Power Point robił z pewnością każdy z nas. Prezentowaliśmy je na studiach, na spotkaniach informacyjnych czy też szkoleniach. I chociaż nikt nie odbierze im funkcjonalności problem pojawia się, gdy musimy je zamieścić online. Umieszczone na stronie w formie „do pobrania” ani nie wpływają na poprawę estetyki strony ani nie wzbogacają naszego contentu. Do tego Microsoft Office jest programem płatnym więc użytkownicy Open Office mogą nie zobaczyć naszej prezentacji w formie jaką chcielibyśmy ją zaprezentować.
Co więc mamy zrobić, by pokazać się szerszemu gronu bez zmuszania go do pobierania załącznika? Przeczytaj więcej
Obecnie reklamy atakują nas z wszystkich możliwych stron. Znajdujemy je na ulicy, w skrzynkach pocztowych, w gazetach, na portalach społecznościowych. Wielu z nas unika ich jak ognia, zaś coraz częściej firmy zamiast zyskiwać nowych klientów słyszą jedynie skargi na zbyt nachalną i nietrafioną promocję.
U wielu z nas nasila się również tzw. ślepota bannerowa (banner blindness), polegająca na odruchowym ignorowaniu przez internautów elementów przypominających lub będących reklamami. W związku z tym coraz więcej firm zastanawia się nad nowym, wartościowym sposobem promocji, które bez problemu dotrze i zaangażuje odbiorcę. Przeczytaj więcej
We hope that our informative infographic will save some of your time and it will help you easily see new dimentions of Facebook fanpage graphics. Przeczytaj więcej
Marketing automation to automatyzacja działań marketingowych, która umożliwia dopasowanie działań do potrzeb odbiorcy i pozwala na stopniowe pielęgnowanie leadów, usprawniając w ten sposób procesy sprzedażowe firmy. Jej głównym celem jest zwiększenie efektywności kampanii marketingowych dzięki zrozumieniu potrzeb i zachowań Twojej grupy docelowej. Pomimo wielu korzyści jakie niesie za sobą automatyzacja marketingu wiele zależy od jej odpowiedniej implementacji. Jeśli nie wdrożysz jej w odpowiedni sposób, nie tylko może nie działać tak jak powinna nie przynosząc oczekiwanych rezultatów, lecz także może stanowić niepotrzebny wysiłek i zamieszanie dla organizacji. W poniższym artykule dowiesz się jakich błędów należy unikać, a w przypadku ich wystąpienia jak możesz je rozwiązać. Przeczytaj więcej
Chociaż na chwilę obecną jeszcze nie wszystkie fanpage obowiązuje nowy layout, w nadchodzącym czasie zmiany wprowadzone będą wszędzie. Poniższa infografika ma na celu pomóc w prowadzeniu fanpage’a informując o aktualnych wymiarach publikowanych obrazów. Mamy nadzieję, że zaoszczędzimy Wam przez to trochę cennego czasu. Przeczytaj więcej
Poświęcasz dużo czasu na zarządzanie kampaniami email marketingowymi? Dział sprzedaży twierdzi, że nie dostarczasz wystarczającej liczby leadów albo że są one niskiej jakości? Twoje najlepsze leady wybierają ofertę konkurencji? Generowanie leadów nie sprawia Ci problemów jednak nie potrafisz ich przekonać, by zostali Twoimi klientami? To pierwsze symptomy tego, że potrzebujesz wprowadzić automatyzację marketingu. Przeczytaj więcej
Boom na wprowadzanie przez firmy content marketingu ciągle trwa. Coraz więcej przedsiębiorców uświadamia sobie jak dużą wartość może przynieść dobrze prowadzona, przemyślana i profesjonalna strategia marketingowa oraz dlaczego warto uwzględniać ją w swoich działaniach. Jednak same wprowadzenie jej to nie wszystko – trzeba zrobić to umiejętnie i z głową.
Poniżej przedstawimy 8 najczęściej popełnianych błędów content marketingowych oraz wyjaśnimy jak można ich uniknąć. Przeczytaj więcej