Media społecznościowe stale zyskują na popularności, jednak w przypadku promowania contentu, email bije na głowę social media i to parokrotnie. Dzięki dobrze napisanej wiadomości, Internauta odbiera ją bardziej personalnie, nie wspominając już o tym, że szansa, że ją przeczyta jest znacznie większa, niż w przypadku mediów społecznościowych. Posiadanie dużej bazy odbiorców to skarb, co jednak zrobić gdy dopiero zaczynasz i na Twój newsletter zapisało się zaledwie parę osób? Dowiedz się jak sprawić, by Twój email marketing rozkwitł na dobre. Przeczytaj więcej
Nowelizacja artykułu 172 Ustawy prawo telekomunikacyjne, która weszła w życie pod koniec 2014 roku, wywołała w Internecie niemałą burzę. Przedsiębiorcy nie byli do końca pewni jak mają ją interpretować oraz jak teraz powinna wyglądać ich codzienna praca. Niejasności związane z Ustawą wyjaśnił już wcześniej nasz ekspert – Wojciech Wawrzak z praKreacja.pl, udzielając nam wywiadu, który opublikowaliśmy na naszym blogu. Wielu marketingowców zastanawia się jednak, jak w obliczu nowych zasad, powinni dotrzeć do klienta. Poniżej przedstawimy sprawdzone sposoby, które pozwolą Ci uniknąć problemów z prawem oraz usprawnią Twoją komunikację z odbiorcą, bazując na wartościach jakie ze sobą niesie content marketing, w Polsce znany również jako marketing treści. Przeczytaj więcej
Pod koniec 2014 roku, kiedy większość z nas zajmowała się jedzeniem świątecznego karpia, weszła w życie nowelizacja ustawy o prawach konsumenta. Część marketingowców popadła w panikę. Wprowadzone zmiany dotyczyły art. 172, Ust.1 i 3 ustawy prawo telekomunikacyjne, który po nowelizacji brzmi następująco:
art. 172
Ust. 1 Zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
Ust. 3 Używanie środków, o których mowa w ust. 1, dla celów marketingu bezpośredniego nie może odbywać się na koszt konsumenta. Przeczytaj więcej
Czy zastanawiałeś się kiedyś kim jest osoba związana z Content Marketingiem? Jak wygląda jej dzień roboczy i czym dokładnie się zajmuje? Poniższa infografika pozwoli Ci lepiej zrozumieć pracę Content Marketingowca oraz jego zakres obowiązków. Dowiesz się również czemu można go nazwać długodystansowcem lub kameleonem i co łączy go z filantropami. Przeczytaj więcej
W poprzednim artykule, Jak zacząć pisać bloga i przyciągnąć odbiorcę cz. 1, skupiłam się na technicznych aspektach zakładania strony internetowej, doborze layoutu oraz podjęciu decyzji dotyczącej domeny. Dzisiaj chciałabym opisać nieco obszerniej dobór tematu bloga, jego nazwy, częstotliwości publikacji oraz odpowiedniej promocji w Internecie. Dowiesz się również jak zarobić na blogu i jakie wiążą się z tym obowiązki. Przeczytaj więcej
Bycie blogerem stało się modne. Mówiąc o prowadzeniu bloga, nie mam na myśli jedynie tematyki modowej lub czysto rozrywkowej. Coraz więcej firm zaczyna tworzyć blogi o wszelakiej tematyce, od ogrodnictwa po cząsteczki molekularne. Są one nie tylko dobrej jakości, cieszą się również ogromnym zainteresowaniem Internautów. Praktycznie każda branża ma blogowego trendsettera, który ma swoje oddane grono fanów. Jednak duża liczba już istniejących blogów wcale nie oznacza, że nie jesteś w stanie stać się jednym z blogowych liderów w swojej dziedzinie.
Jeśli myślisz o pisaniu bloga ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Dzięki niemu dowiesz się na jakie tematy najlepiej pisać i jak sprawić, by ludzie chętnie czytali Twój content. Przeczytaj więcej
O Content Marketingu przeczytać możesz wiele. Czy wiesz jednak jakie są jego uniwersalne zasady? Zastanawiałeś się kiedyś czy całkowicie wykorzystujesz jego potencjał? Przekonaj się, zapoznając się z naszymi 15 uniwersalnymi prawdami Content Marketingu. Przeczytaj więcej
Współcześni specjaliści od marketingu i sprzedaży wręcz prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych sposobów zdobycia klienta. Kojarzysz prezentacje garnków lub innowacyjnych kołder na które zapraszane są nasze babcie? Część z nich łatwowiernie nabiera się na wszystkie sztuczki i triki i zanim się zorientują toną w długach, spłacając swoje zakupy przez lata.
W tym artykule nie mam zamiaru opisywać, aż tak ekstremalnych przypadków, niemniej jednak na pewno większości z nas zdarzyła się sytuacja, w której zostaliśmy zmanipulowani przez sprzedawcę. Przeczytaj więcej
Google AdWords to nie tylko reklama tekstowa w wyszukiwarce Google, to również reklamy graficzne AdWords w sieci displayowej Google Display Network (GDN). Można je tworzyć w wielu rozmiarach, tak by z łatwością dopasowały się do contentu zarówno samej reklamy jak i strony na której się znajdą. Graficzne kampanie AdWords zwiększają nasza widoczność na wielu tematycznie podzielonych stronach partnerskich Google. Nieanimowane banery AdWords dostępne są w 15 wersjach. Przeczytaj więcej
Wraz z rozwojem nowych technologii oraz dużej gamie łatwych w obsłudze narzędzi do tworzenia różnorodnej treści, zwiększa się znaczenie Content Marketingu w świecie biznesu. Również w Polsce coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z jego dobrodziejstw. Nawet jeśli do tej pory nie miałeś z nim nic wspólnego, będziesz mógł go wdrożyć do swojego biznesu, analizując 6 prostych kroków przedstawionych w naszej infografice.
Przeczytaj więcej
W tym artykule nie chcę, żebyś wyobraził sobie dużego różowego słonia. Nie wyszło? Też go zobaczyłeś? Tak właśnie wyglądają psychologiczne sposoby na zmianę zachowania (ang. triggers), które od lat mają zastosowanie również w takich podejściach jak content marketing. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak wykorzystać je w przypadku Twojego biznesu, ten tekst jest właśnie dla Ciebie. Przeczytaj więcej
Przed powstaniem inbound marketingu firmy skupiały się na promowaniu swoich usług lub produktów wśród bardzo szerokiej grupy odbiorców. Śmiało można postawić tezę, że większe dotarcie równoznacznie było dla nich ze słowem lepsze. Niestety w większości przypadków działania te były bardzo kosztowne oraz niedopasowane do grupy docelowej. Tworzone były dla zróżnicowanych, bliżej nieokreślonych mas, spośród których tylko nieliczni zwracali uwagę na promowany produkt czy też usługę. Również dzięki temu wykształciło się zjawisko ślepoty bannerowej (banner blindness), która polega na automatycznym ignorowaniu reklam znajdujących się w naszym otoczeniu.
Czasy zmieniły się gdy do akcji wkroczył inbound oraz specjaliści, których zadaniem było odpowiednie dopasowanie przekazu do odbiorcy. Zdali sobie oni sprawę z tego, że ludzie mają dość masowego podejścia firm i chętniej wybierają te, które podchodzą do nich indywidualnie. Przeczytaj więcej
Kilka miesięcy temu, po prelekcji na jednej z konferencji, na której miałem przyjemność opowiadać o Content Marketingu, podszedł do mnie jeden z uczestników, który stwierdził, że:
„Content Marketing i zasady, o których mówicie to dobra taktyka dla dużych graczy, którzy dysponują znacznymi budżetami. Ja w swojej niewielkiej, kilkuosobowej firmie, bez odpowiednich zasobów nie dam rady tego zastosować!”
Uważam to, za kompletnie błędne podejście i wymówkę od tego, żeby zakasać rękawy i wziąć się na serio do pracy nad marketingiem swojej firmy! Przeczytaj więcej
O Content Marketingu mówi się coraz więcej. Coraz więcej firm zdaje sobie również sprawę z jego znaczenia we współczesnym świecie biznesu. Jako, że rok 2014 powoli ma się ku końcowi, pora zastanowić się jak wyglądać będzie 2015. Co nas czeka w obszarze Content Marketingu? Jakie trendy będą obowiązywać? Jakie sposoby będą skuteczne, aby dotrzeć do nowych odbiorców i pozyskać klientów? Przeczytaj więcej
Co wspólnego mają takie firmy jak Red Bull czy Coca Cola? Dlaczego Chipotle i GoPro podążają ich śladami? Czego możemy się nauczyć od tych gigantów i co możemy wdrożyć w naszych działaniach? Dziś trochę więcej o tym dlaczego warto stać się wydawcą treści, tworzyć własne media (tzw. owned media), budować zaangażowaną społeczność na własnych warunkach oraz jak ugryźć to wyzwanie. Przeczytaj więcej
W XXI wieku e-mail to jeden z podstawowych środków komunikacji biznesowej. W ten właśnie sposób informujemy o naszych nowych artykułach, nowościach, promocjach, tak nawiązujemy więź z klientami. Co zatem zrobić jeśli nasza lista mailingowa liczy zaledwie parę adresów i chcemy by zwiększyła się wielokrotnie? Czy lepiej poczekać i zbudować wartościową bazę kontaktów, czy może lepiej zaoszczędzić czas i pokusić się o gotową listę mailingową zakupioną przez internet? Takie pytania codziennie zadaje sobie wielu przedsiębiorców. Dzisiaj pomożemy uzyskać na nie odpowiedź. Przeczytaj więcej
Każdego copywritera dopada niekiedy poczucie bezradności. Pisze dobre teksty, w tym co robi jest sumienny i systematyczny, jednak prawie każdy z jego artykułów ma bardzo małą liczbę polubień i udostępnień (tych od mamy, taty albo kolegów z pracy nie biorę pod uwagę). Brzmi znajomo? No właśnie.
Co zatem zrobić, by artykuły które piszemy cieszyły się dużym powodzeniem nie tylko wśród naszych najbliższych? Jak wypromować bloga firmowego, którego tworzysz?
Zastosuj się do naszych 10 niezawodnych rad, a już nigdy nie dopadnie Cię copywriterska bezradność, a Twój content marketing wypłynie na szerokie wody. Przeczytaj więcej
O tym, że warto tworzyć wartościową treść pisać nie musimy. Jak jednak przyciągnąć uwagę odbiorcy? Co zrobić, by wyróżnić się na tle innego contentu? Jako ekspert w danej branży na pewno dysponujesz ogromną wiedzą na temat swojej działalności. Jak jednak sprawić, by treść którą chcesz przekazać była atrakcyjna dla odbiorcy? Twórz ją korzystając z naszych niezawodnych porad i zaistniej w sieci! Stosuj się do zasad tworzenia contentu z podziałem na:
- Zasady ogólne,
- B2B,
- B2C.
Jedną z technik wzmocnienia efektywności działań Inbound i Content Marketingowych jest zbliżenie działów marketingu i sprzedaży, w celu osiągnięcia między nimi synergii, tworząc coś co nazywa się SMarketing. Takie zbliżenie relacji dało nam już wielokrotnie dobre efekty u naszych klientów, więc postanowiłem opisać to podejście trochę bardziej. Przeczytaj więcej