7 najczęściej popełnianych błędów w content marketingu (i jak je naprawić)

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | 2 Comments
błędy content marketingu

Czytając wpisy dotyczące content marketingu, możesz odnieść wrażenie, że nie ma łatwiejszego sposobu na marketing. Zakładasz blog, publikujesz artykuły, ludzie docierają do Ciebie za pośrednictwem Google, wchodzą na Twoją stronę, kupują Twoje produkty oraz usługi. Zaskakująco proste.

Zacznę od brutalnej prawdy: to tak nie działa.

Gdyby działało, agencje marketingowe nie istniałyby, polonistyka stanowiłaby najbardziej oblegany kierunek studiów, a blogerzy zarabialiby najwięcej… Przeczytaj więcej

Content marketing to nie tylko social media

Autor: | Content Marketing | One Comment
content

Content Marketing zyskuje coraz więcej oddanych fanów, szczególnie po niedawnej nowelizacji ustawy prawo telekomunikacyjne, o której przeczytasz w naszym wywiadzie PraKreacja.pl interpretuje dla nas nowe polskie prawo antyspamowe [wywiad z ekspertem].

Wielu przedsiębiorców zbiera się do wprowadzenia strategii content marketingowej tylko dlatego „że podobno tak trzeba i to pomoże”. Nie tracą czasu na większą analizę oraz poznanie tego czym właściwie jest content marketing. Jeśli słysząc to pojęcie pierwszym skojarzeniem, które Ci się nasuwa są media społecznościowe, ten artykuł pozwoli Ci zrozumieć jak bardzo jesteś w błędzie.

Przeczytaj więcej

10 minutowy przewodnik o Growth Hackingu w Online Marketingu

Autor: | Growth Hacking | Brak komentarzy
Growth_Hacking

Książek i artykułów na temat growth hackingu jest coraz więcej. Zdaję sobie jednak sprawę z tego, że czas to pieniądz, a Ty w zabieganym Świecie nie masz czasu przeczytać ich wszystkich. Dlatego też w ciągu zaledwie 10 minut pomogę Ci zrozumieć istotę growth hackingu. Dlaczego akurat ta tematyka? Dzięki niej content marketing nabiera rumieńców, email makreting dostaje skrzydeł, a online marketing wspina się na wyżyny.

Przewodnik ten skierowany jest do osób, które podobnie jak ja, nie dysponują wielomilionowym budżetem na reklamę, nie posiadają setek tysięcy oddanych fanów oraz całego sztabu copywriterów na własny użytek. Chcą jednak przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jak? Organicznym, wartościowym storytelligiem.

Tak więc pora przejść do meritum. Czas start! Przeczytaj więcej

CRO – analityka wyższych lotów czy kompletny bullshit?

Autor: | Optymalizacja konwersji | Brak komentarzy
CRO

W tym artykule nie tylko wyjaśnię Ci czym jest Optymalizacja Konwersji (Optymalizacja Współczynnika Konwersji) dowiesz się również, że wcale nie musi być ona czarną magią dostępną jedynie dla wykwalifikowanych analityków. CRO z impetem wkroczyło na polski rynek i coraz więcej osób bierze je pod uwagę przy ustalaniu strategii marketingowych. Nie jest to już temat zarezerwowany tylko dla dużych graczy, wzbudza zainteresowanie również mniejszych przedsiębiorstw. Czy jest to jednak przereklamowany bullshit, który ma pomóc firmom specjalizującym się w optymalizacji konwersji? O tym w dalszej części artykułu 😉 Przeczytaj więcej

O oczekiwaniach w stosunku do Content Marketingu słów kilka

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy
expectations

Dzisiejszy wpis będzie nieco inny niż wszystkie. Pora odkryć rąbek tajemnicy naszej pracy w agencji marketingowej i wyjaśnić dlaczego tak wiele zapytań, które dostajemy jest… zupełnie nie na miejscu. Nie, nie, nie mam teraz zamiaru krytykować osób, które do nas piszą. Co więcej – kto pyta nie błądzi. Chcę jedynie zwrócić uwagę na mylne podchodzenie do tematu i stawianie sobie nieodpowiednich celów. Oczywiście nie oczekuję, że zmiana nastąpi z dnia na dzień, nie od razu Rzym zbudowano. Mam jednak nadzieję, że funkcjonowanie content i inbound marketingu będzie za jakiś czas tak naturalne jak codzienne relacje międzyludzkie. Przeczytaj więcej

Sam ruch na stronie to za mało. Dowiedź się jak zdobyć klienta

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy
Sales_Funnel

W naszych poprzednich wpisach wielokrotnie skupialiśmy się na zaletach jakie za sobą niesie Content Marketing. Nie bez przyczyny bowiem aż 91% firm B2B i 86% B2C uwzględnia go w swoich strategiach marketingowych.  Do tego, odwołując się do badań przeprowadzonych przez Kapost, firmy które stosują marketing treści, notują aż 6-krotnie wyższą konwersje! O tym jak ściągnąć na swoją stronę internetową mówił między innymi nasz ebook Jak w ciągu miesiąca zwiększyliśmy ruch na stronie o 720,53%. Jak jednak sprawić, by ruch zamienił się w zadowolonych klientów? Przeczytaj więcej

Dlaczego nie warto skupiać się (jedynie) na SEO

Autor: | Content Marketing | 4 Comments
SEO

Search Engine Optymalization, czyli SEO to fraza, która u wielu pozycjonerów powoduje szybsze bicie serca, dla większości jest główną wytyczną przy budowaniu contentu strony. O liście aspektów, które wpływają na uplasowanie się strony internetowej w sieci pisaliśmy już w artykule 97 najważniejszych czynników wpływających na SEO. Czy jednak przestrzeganie tych zasad wystarczy, by znaleźć się wysoko w wyszukiwarce Google? Niekoniecznie. Przeczytaj więcej

Dlaczego 5-latek może być lepszym marketingowcem niż Ty?

Autor: | Content Marketing | 2 Comments
Young businessman

Pierwsza myśl jaka Ci się nasunie będzie zapewne następująca – niemożliwe, 5-latek nie może być lepszym marketingowcem niż ja. Czy aby na pewno? Czy jesteś tego 100% pewien? Poniżej przedstawię Ci bowiem jasne dowody na to, że dzieci mogą być świetnymi przedsiębiorcami, które znacznie przewyższą dorosłych swoim podejściem do tego co robią. I to wszystko zanim pójdą do szkoły podstawowej… Przeczytaj więcej

10 codziennych czynności, które powinien wykonywać każdy Content Marketingowiec

Autor: | Content Marketing | 6 Comments
nowy content

Wiesz już jak ważny jest Content Marketing i tworzenie jakościowej treści. Piszesz sporo tekstów, jednak, jak każdy z nas, masz czasami chwile zwątpienia i przesytu. Brakuje Ci inspiracji, świeżego spojrzenia na określone kwestie, patrzysz na pustą kartkę papieru lub migający kursor i nic sensownego nie może Ci przyjść do głowy. Pocieszę Cię, podczas wywiadu do Paris Review, E. B. White powiedział:

Pisarz, który czeka z pisaniem na idealne warunki pracy, umrze bez naniesienia ani jednego słowa na papier. Przeczytaj więcej

97 najważniejszych czynników wpływających na SEO

Autor: | White Hat SEO | 3 Comments
SEO_2

O optymalizacji stron dla wyszukiwarek internetowych, czyli Search Engine Optimisation (SEO) mówi się często, tym bardziej, że w ostatnim miesiącu Google wprowadził nowy update do algorytmu, który ma za zadanie ocenić zgodność stron z urządzeniami mobilnymi. Na co więc należy zwrócić uwagę? Co uwzględnić na swojej stronie internetowej?

Już jakiś czas temu świat obiegła informacja o liście 200 czynników wpływających na to jak bardzo widoczna jest Twoja strona internetowa. Postanowiliśmy więc przeanalizować je wszystkie, znaleźliśmy ich także znacznie więcej i wybraliśmy te 97 najważniejszych. Część z nich jest udowodniona poprzez testy, część może budzić kontrowersje, jest też kilka spekulacji, które brzmią bardzo sensownie :-)  – wszystkie jednak warte są wnikliwej analizy. Przeczytaj więcej

Jak wytłumaczyć czym jest Content Marketing dla osób spoza branży?

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy
content marketing

Termin Content Marketing pojawia się w niezliczonej liczbie dyskusji działów marketingu i sprzedaży, o powiązanych z nim strategiach dyskutuje wielu. W rzeczywistości wiele osób, kompletnie z nim nie związanych nie ma zielonego pojęcia czym dokładnie jest i co należy do obowiązków Content Marketingowca. Czy możliwe jest więc zwięzłe wyjaśnienie czym jest Content Marekting dla osoby kompletnie z nim nie powiązanej? W GetFound podjęliśmy to wyzwanie, dzięki czemu powstał niniejszy artykuł. Przeczytaj więcej

9 sprawdzonych sposobów na przyciągnięcie odbiorcy i generowanie leadów

Autor: | Content Marketing, Generowanie leadów | Brak komentarzy
generowanie leadow

Tworzysz ciekawą treść, jednak liczba osób, która wchodzi na Twoją stronę internetową nie jest zadowalająca? Zastanawiasz się jak sprawić, by Twój content marketing rozkwitł na dobre? Poniżej prezentujemy 10 sprawdzonych sposobów na przyciągnięcie uwagi odbiorcy, zwiększenie liczby zapisanych na Twój newsletter oraz sprawienie, że Twój marketing treści wzniesie się na kolejny poziom zaawansowania. Przeczytaj więcej

Rozdajemy ZA DARMO telewizory plazmowe, czyli jak tytułem przyciągnąć Twoją uwagę

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy
jak przyciagnac uwage

Codziennie zalewani jesteśmy niezliczoną ilością postów, maili i innego typu wiadomości. Na które więc mamy zwracać uwagę, które należy ignorować? Firma CoSchedule postanowiła zbadać ponad milion tytułów artykułów i wiadomości, by określić jakiego typu treść jesteśmy bardziej skłonni przeczytać. Na tej podstawie opublikowała obszerny raport, który ma za zadanie pomóc przeciętnemu przedsiębiorcy w przyciągnięciu uwagi swojej grupy docelowej. Przeczytaj więcej

10 testów pozwalających poprawić wydajność Twojego bloga

Autor: | Optymalizacja konwersji | Brak komentarzy
CRO dla bloga

O przewadze inbound marketingu nad outboundem pisaliśmy już niejednokrotnie. Podobnie często staraliśmy się pokazać dlaczego content marketing daje Ci znacznie większe możliwości niż tradycyjna reklama. Co jednak możesz zrobić, by nie tylko tworzyć dobrej jakości treść, ale też zwiększyć swój zasięg i zyskać więcej klientów?

Tu naprzeciw wychodzi Ci CRO, czyli Optymalizacja Współczynnika Konwersji (Conversion Rate Optimization) i testy A/B. Dzięki temu, dowiesz się jak ulepszyć Twoją stronę, newsletter oraz Call To Action i zyskasz więcej oddanych odbiorców. Przeczytaj więcej

Dlaczego strach jest sprzymierzeńcem e-commerce?

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy
strach

Strach kojarzy się przeważnie z czymś negatywnym, przeszkodą, która zamiast pomagać – utrudnia. Nie musi tak wcale być w przypadku e-commerce. Jeśli prowadzisz tego typu biznes, strach Twojego potencjalnego klienta będzie Twoim sprzymierzeńcem. Pod warunkiem, że dobrze go wykorzystasz.

Sprzedaż internetowa nie jest już czymś wyjątkowym. Dostęp do sieci ma coraz większy odsetek społeczeństwa i co za tym idzie czasami ciężko jest upolować fajną ofertę, tym bardziej zanim zrobią to inni. Do tego ludzie żyją w ciągłym biegu i nie starcza im czasu na wiele codziennych czynności. To wszystko, wbrew pozorom – działa na Twoją korzyść. Przeczytaj więcej

100+ narzędzi przydatnych w Content Marketingu

Autor: | Content Marketing | 11 Comments
narzedzia content marketingowe

Nieważne czy marketing treści to dla Ciebie chleb powszedni, czy content marketing poznałeś dopiero niedawno. Wymienione przez nas narzędzia usprawnią pracę każdemu. Skorzystają na nich graficy, copywriterzy, bloggerzy oraz każdy, kto na co dzień ma styczność z treścią online. Jesteśmy strasznie dumni, że wśród nich znalazło się aż 12 firm z Polski. Po raz kolejny sprawdza się powiedzenie, że „Polak potrafi!”.

Narzędzia podzieliliśmy na 11 kategorii: szukanie pomysłów, organizacja myśli i pracy, zbieranie danych, optymalizacja contentu, tworzenie contentu, media społecznościowe i interakcja z odbiorcami, wysyłka mailem, promocja, oprawa graficzna, automatyzacja marketingu i onboarding oraz SEO/SEM. Przeczytaj więcej

8 porad jak znaleźć dobrego copywritera i zacząć z nim owocną współpracę

Autor: | Content Marketing | 2 Comments
copywriter

Nawet jeśli zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest tworzenie wartościowego contentu, możesz najzwyczajniej nie mieć czasu, by go wyprodukować. (Nie)stety doba ma tylko 24 godziny, a Ty potrzebujesz również trochę czasu na odpoczynek. Twoi współpracownicy również. Co więc zrobić w takiej sytuacji? Jedną z możliwości staje się zatrudnienie zewnętrznego copywritera. Na rynku znajdziesz ich co niemiara. Ogłaszają się na forach, grupach w medach społecznościowych lub poprzez pośredników. Powstaje jednak obawa, że wybierzesz tego nieodpowiedniego, co zamiast pomóc – zaszkodzi. Jeśli więc nie chcesz kupować kota w worku i boisz się, że zatrudniona osoba nie spełni Twoich oczekiwań – ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Przeczytaj więcej

Dlaczego sama promocja w mediach społecznościowych nie wystarczy

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy
social media

Jakiś czas temu mój kolega, również związany ze światem marketingu i PR-u podzielił się ze mną swoim problemem. Wraz z pojawieniem się nowego klienta, został oddelegowany do prowadzenia jego fanpage’a na Facebooku. Posiadał on już bardzo dużą liczbę fanów, którzy (jak twierdziła firma) bardzo angażowali się z nią w interakcje. Był jednak jeden podstawowy problem. Poprzedni zarządca fanpage’a powodował owe interakcje jednym prostym zabiegiem – ogromną ilością konkursów.

To, że ludzie zrobią wiele, by dostać coś za darmo tajemnicą nie jest, dlatego też po tym jak konkursy się skończyły (ah te cięcia budżetowe) zainteresowanie spadło. BARDZO. Co więc zrobić, by uniknąć pułapki zainteresowania odbiorcy w social media i dalej wzbijać się na wyżyny promocji i marketingu?

Odpowiedź jest prosta – marketing w mediach społecznościowych oraz  organizowanie konkursów, by sztucznie napędzić ruch, nie wystarczą. Przeczytaj więcej

10 sposobów na zbudowanie zaufania w e-commerce

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy
e-commerce

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub dopiero planujesz go założyć ważne jest byś odpowiednio zadbał o to, by Twój odbiorca darzył go zaufaniem. Oferta bowiem to jedno, to jak ją przedstawisz i jak odpowiednio zabezpieczysz jest równie ważne. Poniżej zaprezentuję Ci 10 sprawdzonych sposobów na zbudowanie zaufania w e-commerce. Dzięki nim klient będzie czuł się bezpiecznie dokonując transakcji na Twojej stronie oraz będzie spokojny, że jego zamówienie do niego dotrze. Przeczytaj więcej