Tworzysz ciekawą treść, jednak liczba osób, która wchodzi na Twoją stronę internetową nie jest zadowalająca? Zastanawiasz się jak sprawić, by Twój content marketing rozkwitł na dobre? Poniżej prezentujemy 10 sprawdzonych sposobów na przyciągnięcie uwagi odbiorcy, zwiększenie liczby zapisanych na Twój newsletter oraz sprawienie, że Twój marketing treści wzniesie się na kolejny poziom zaawansowania.
1. Zróżnicowany content
Według badań przeprowadzonych przez Social Science Research Network, 65% z nas jest wzrokowcami i lepiej do nas trafiają obrazy, niż tekst. Uwzględnij to na Twojej stronie. Nie twórz jedynie tekstu pisanego, ale również wszelkiego rodzaju infografiki, filmy wideo oraz prezentacje online. Sprawdź, jaki rodzaj contentu zyskuje największą aprobatę wśród Twojej grupy docelowej. To właśnie on może przynieść Ci sukces.
2. Przyciągaj uwagę
Zapomnij o nudnych i nic nie wnoszących nagłówkach i tytułach. W zalewie informacji musisz się wyróżnić. Ludzie codziennie dostają ogromną liczbę maili, a na portalach społecznościowych publikowana jest niezliczona liczba postów. Przyciągnij ich wzrok czymś, czego nie mają inni. Postaw na chwytliwy tytuł lub fajną grafikę. Dzięki temu zwiększysz szansę na zaistnienie w sieci.
3. SPAM to słowo tabu!
Wiele firm, namawiając na zapisanie się na ich newsletter używa sformułowań typu: „Obiecujemy, że nie będziemy Cię spamować”. To błąd. Samo bowiem używanie słowa spam jest negatywnie odbierane. Co więcej, bierzesz pod uwagę możliwość, że odbiorca może spodziewać się od Ciebie spamowania. Unikaj go więc jak ognia. Na pewno nie zadziała na Twoją korzyść.
4. Dopracuj stronę „O nas”
Dzięki stronie „o nas” pozwolisz odbiorcy zobaczyć, że jesteś osobą z krwi i kości, a nie tylko bezimiennym pracownikiem jednej z wielu firm. Napisz o sobie coś więcej niż tylko wykształcenie i obszar działalności. Osoby skore są zaufać komuś z kim coś je łączy, może to więc będzie jedno z Twoich zainteresowań? Nie zapomnij o załączeniu profesjonalnego zdjęcia.
5. Bądź systematyczny
Systematyczność to nie tylko zaleta, to również coś czego oczekuje od Ciebie Twój odbiorca. Jeśli przyzwyczaisz go do publikowania contentu w określonych odstępach czasowych, po czym nastąpi długa pauza, możesz stracić jego zainteresowanie. Co więcej – gdy przyciągniesz na swoją stronę internetową potencjalnego odbiorcę, jednak ten zauważy, że Twój ostatni wpis pochodzi sprzed 3 tygodni (albo i więcej), może zniechęcić się i zrezygnować z newslettera firmy, która nie dostarcza mu najświeższych informacji. Tworząc więc swój kalendarz redakcyjny, dokładnie zastanów się jak często jesteś w stanie tworzyć content. Weź pod uwagę pracowite tygodnie oraz okres bardziej dyspozycyjny. Mierz siły na zamiary. Nikt nie będzie wymagał od Ciebie codziennych publikacji. Nowy artykuł raz na tydzień również wystarczy.
6. Nie zapominaj o evergreen content
Evergreen content to treść, która jest ponadczasowa. Dzięki tworzeniu contentu tego typu będziesz miał pewność, że odbiorca sięgnie po niego nie tylko zaraz po jego opublikowaniu. Evergreen content możesz przedstawić na wiele sposobów. Masz już fajny artykuł? Może pora zrobić z niego infografikę albo krótki film wideo? Możliwości są nieograniczone, a Ty dzięki nim dotrzesz do większej ilości odbiorców.
7. Bądź aktywny w mediach społecznościowych
Pisząc o mediach społecznościowych mam na myśli nie tylko Facebook, a dokładniej rzecz biorąc Twój fanpage. Udzielaj się na profilach innych firm, grupach i forach. Szczególnie pamiętaj o LinkedIn oraz Goldenline. W swoich wypowiedziach pokaż się jako osoba merytoryczna i rzeczowa. Nie reklamuj się na siłę. Jeśli pokażesz, jak dużym jesteś profesjonalistą, ludzie sami będą chcieli uzyskać od Ciebie więcej informacji na temat Twojej działalności.
8. Bądź aktywny w świecie offline
W pozyskiwaniu nowych leadów pomagają również spotkania osobiste. Monitoruj kalendarz imprez branżowych, targów i konferencji. Bądź tam, gdzie znajdują się nie tylko Twoi odbiorcy, ale również konkurencja. Nawet jeśli nie prowadzisz prestiżowej prezentacji na znanej konferencji, zawsze możesz zadać merytoryczne pytanie lub skomentować określony aspekt, dzięki czemu zostaniesz zauważony.
9. Popracuj nad stopką maila
Ostatni punkt może wydawać się najprostszym, jednak często ignorowanym przez przedsiębiorców. Twoja mailowa stopka nie musi zawierać jedynie imienia, nazwiska, stanowiska i numeru kontaktowego. Zatroszcz się, by znalazła się w niej również Twoja strona internetowa, czy też link do fanpage’a. Dzięki temu odbiorcy łatwiej będzie Cię namierzyć w sieci. I stać się fanem Twojej contentowej twórczości.