Kim jest Content Marketingowiec? [infografika]

Content Marketingowiec

Czy zastanawiałeś się kiedyś kim jest osoba związana z Content Marketingiem? Jak wygląda jej dzień roboczy i czym dokładnie się zajmuje? Poniższa infografika pozwoli Ci lepiej zrozumieć pracę Content Marketingowca oraz jego zakres obowiązków. Dowiesz się również czemu można go nazwać długodystansowcem lub kameleonem i co łączy go z filantropami.

Przedstawię również najbardziej popularne rodzaje taktyk, z jakich składa się Content Marketing, w Polsce znany też jako marketing treści. Jaki odsetek Content Marketingowców je wykorzystuje? Czy prawdą jest, że media społecznościowe są obecnie najbardziej popularnym sposobem komunikacji z odbiorcą?

content markretingowiec

Kim jest Content Marketingowiec?

  • Analityczny Umysł – Google Analytics, testy A/B, studia przypadku to tylko jedne z wielu zadań Content Marketingowca.
  • Odrobina Geeka – Optymalizacja stron internetowych (SEO), SEM oraz znajomość budowy stron internetowych są dla niego pestką.
  • Wieczny poszukiwacz – Ciągle szuka nowych rozwiązań, wymyśla nowe sposoby promocji contentu. Ma głowę pełną pomysłów.
  • Szczodry filantrop – Potrafi dzielić się wartościowym contentem za darmo. Chce, by to co tworzy było użyteczne dla odbiorcy.
  • Lekkie pióro – Potrafi tworzyć treść dla zróżnicowanych grup odbiorców. Jego content czyta się lekko i przyjemnie.
  • Designerskie oko – Współtworzy różnorodne wizualizacje. Potrafi wzbogacić treść odpowiednią grafiką.
  • Długodystansowiec – Wie, że sukces nie rodzi się w mgnieniu oka i jest gotowy na ciężką i długą drogę do celu.
  • Kameleon – Potrafi dostosować się do potrzeb zarówno pracodawcy, jak i określonej grupy odbiorców.
Rodzaje taktyk wykorzystywanych przez Content Marketingowców
  • Content w Social Media (inny niż na blogu) 92%
  • eNewslettery 83%
  • Artykuły na stronie 81%
  • Blogi 80%
  • Spotkania osobiste 77%
  • Studia przypadku 77%
  • Filmy wideo 76%
  • Zdjęcia/Ilustracje 69%
  • White papers 68%
  • Prezentacje online 65%
  • Infografiki 62%

Ania Burtan

Grafik, copywriter i certyfikowany AdWordsowiec w jednym. Specjalizuje się w wizualizacjach oraz storytellingu, zaś w wolnych chwilach zagłębia się w tajniki SEM i SEO. Absolwentka Master of Science in International Business Economics (University of Wales) oraz Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie podróżniczka kochająca taniec i poznawanie nowych kultur. Urodzona optymistka, która swoim uśmiechem potrafi zarażać innych.