Czy zastanawiałeś się kiedyś kim jest osoba związana z Content Marketingiem? Jak wygląda jej dzień roboczy i czym dokładnie się zajmuje? Poniższa infografika pozwoli Ci lepiej zrozumieć pracę Content Marketingowca oraz jego zakres obowiązków. Dowiesz się również czemu można go nazwać długodystansowcem lub kameleonem i co łączy go z filantropami.
Przedstawię również najbardziej popularne rodzaje taktyk, z jakich składa się Content Marketing, w Polsce znany też jako marketing treści. Jaki odsetek Content Marketingowców je wykorzystuje? Czy prawdą jest, że media społecznościowe są obecnie najbardziej popularnym sposobem komunikacji z odbiorcą?
Kim jest Content Marketingowiec?
- Analityczny Umysł – Google Analytics, testy A/B, studia przypadku to tylko jedne z wielu zadań Content Marketingowca.
- Odrobina Geeka – Optymalizacja stron internetowych (SEO), SEM oraz znajomość budowy stron internetowych są dla niego pestką.
- Wieczny poszukiwacz – Ciągle szuka nowych rozwiązań, wymyśla nowe sposoby promocji contentu. Ma głowę pełną pomysłów.
- Szczodry filantrop – Potrafi dzielić się wartościowym contentem za darmo. Chce, by to co tworzy było użyteczne dla odbiorcy.
- Lekkie pióro – Potrafi tworzyć treść dla zróżnicowanych grup odbiorców. Jego content czyta się lekko i przyjemnie.
- Designerskie oko – Współtworzy różnorodne wizualizacje. Potrafi wzbogacić treść odpowiednią grafiką.
- Długodystansowiec – Wie, że sukces nie rodzi się w mgnieniu oka i jest gotowy na ciężką i długą drogę do celu.
- Kameleon – Potrafi dostosować się do potrzeb zarówno pracodawcy, jak i określonej grupy odbiorców.
- Content w Social Media (inny niż na blogu) 92%
- eNewslettery 83%
- Artykuły na stronie 81%
- Blogi 80%
- Spotkania osobiste 77%
- Studia przypadku 77%
- Filmy wideo 76%
- Zdjęcia/Ilustracje 69%
- White papers 68%
- Prezentacje online 65%
- Infografiki 62%