Sposoby na zwiększenie sprzedaży poprzez wartościowy content

Wraz ze wzrostem popularności Internetu wpływ content marketingu na sprzedaż firmy znacznie uwidocznił się. Nie jest on jednak czymś zupełnie nowym. Już ponad sto lat temu amerykańska firma Jell-O stosowała przemyślane kampanie content marketingowe w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Dzięki darmowym książkom kucharskim dostarczanym gospodyniom domowym Jell-O nie tylko zyskało status eksperta w branży cukierniczej, spowodowało również drastyczny wzrost sprzedaży produkowanych deserów.

W XXI wieku strategia marketingowa przyjęta przez amerykańskiego producenta słodyczy nie byłaby niczym innowacyjnym, postęp technologiczny skłania nas bowiem do opracowania coraz to bardziej kreatywnych kampanii marketingowych i sposobów na marketing treści. Każda z nich jednak, by odnieść sukces i pozytywnie wpłynąć na sprzedaż firmy powinna opierać się na 6 podstawowych zasadach:

1. Ludzie to wzrokowcy

W dobie dużej konkurencji oraz szerokiej gamie promocji produktu liczy się nie tylko co chcesz zaprezentować, ale również jak masz zamiar to zrobić. Twoja strona internetowa powinna być czytelna, nowoczesna i przyjazna użytkownikowi. Musi być również dostosowana do Twojej grupy odbiorców.

Według badania przeprowadzonego przez Missouri University of Science and Technology przeciętny użytkownik potrzebuje zaledwie 0,2 sekundy, by podświadomie wyrobić sobie pierwszą opinie na temat danej strony, zaś kolejne 2,4 sekundy ma decydujący wpływ na nasze „pierwsze wrażenie”.

Poniżej zobaczyć możesz strony dwóch firm z branży informatycznej. To co sprawia, że większym zainteresowaniem cieszy się strona numer 1 to jej większa przejrzystość, nowoczesność oraz łatwość w odnajdywaniu pożądanych informacji.

Strona internetowa nr 1

strona1

Strona internetowa nr 2

strona2

Jeśli w swojej branży prezentujesz zdjęcia produktów pamiętaj, by nie przesadzić z Photoshopem. Postaraj się, by były to zdjęcia autorskie, dobrej jakości. Dobrym rozwiązaniem jest również wprowadzenie narzędzia zoomującego oraz zaprezentowanie produktu z wielu perspektyw. Firmą, która stosuje tego typu techniki jest m.in. Zalando.

Zastanów się również nad stworzeniem infografik – to stale zyskujący na popularności element dobrego content marketingu, który przyciąga i interesuje odbiorcę.

2. Liczą się tylko eksperci

Pokaż, że w danej branży jesteś ekspertem. Pisz artykuły na bloga firmowego, w których poruszać będziesz aktualne tematy związane z branżą, w której działasz. Twórz e-booki, stale zwiększaj swoje kompetencje, co zauważyć będzie można dzięki stosownym certyfikatom, o których wspomnisz na stronie. Uwidocznij swoje doświadczenie, innowacyjność lub też oddanie prowadzonej działalności.

Dobrym przykładem firm, które kreują się na eksperta w danej branży jest Prymat, właściciel strony Doradcasmaku.pl. Na stronie znaleźć możemy sekcję „szkoła gotowania”, „kuchnie świata” czy też „kalkulator kalorii” – wszystko to tylko umacnia odbiorcę w przekonaniu, że „Prymat zna się na rzeczy” i ma rozległą wiedzę na temat kulinariów.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy upewnij się, że spełnia on wszystkie standardy bezpieczeństwa. Jeśli w momencie odzyskiwania hasła drogą mailową wysyłane jest one za pomocą zwykłego tekstu oznacza to, że firma nie spełnia podstawowych zasad bezpiecznego IT zaś konto użytkownika w bardzo łatwy sposób może zostać zhakowane.

3. Bycie pro-społecznym popłaca czyli zrozum potrzeby odbiorców

W zeszłym roku firma Dove prowadziła innowacyjną kampanię Odkryjmy w sobie piękno, która ma na celu zwalczanie kobiecych kompleksów. Głównym celem marki nie była promocja produktów jednak zmierzenie się z niską samooceną wielu przedstawicielek płci pięknej. Kampania, która trwa do dzisiaj, okazała się wielkim sukcesem. Jednocześnie firma pokazała, że jej kosmetyki stworzone są dla wszystkich kobiet – nie tylko idealnych modelek. Kobiety zaczęły kojarzyć Dove z firmą godną zaufania oraz taką, która troszczy się o swojego odbiorcę.

4. Spotkania face-to-face nigdy nie stracą na wartości

Internet to niekwestionowany król XXI wieku jednak nie powinieneś zapominać o potędze jaką za sobą niesie osobiste spotkanie z potencjalnym klientem. Ma on wtedy możliwość przedyskutowania wielu kwestii oraz rozwiania wątpliwości. Postaraj się uczestniczyć w branżowych spotkaniach, najlepiej w roli prelegenta. Naucz się również tworzyć wartościowe prezentacje. Nie przeciążaj slajdów tekstem. W tym przypadku niekwestionowanym mistrzem był Steve Jobs opierający swoje wystąpienia na zasadzie trzech czyli tzw. „rule of three”.

5. Obecność w mediach społecznościowych to konieczność

Obecność w mediach społecznościowych pozwala zaistnieć nie jednej firmie. Znacznie ułatwia również promocję, ludzie bowiem chętnie dzielą się na różnorodnych portalach internetowych wartościowym contentem. Przykładem rewolucyjnego wzrostu sprzedaży pochwalić się może firma Blendtec, produkująca blendery. Kampania Will it blend? zaprezentowana na portalu YouTube polegała na zaprezentowaniu siły blendera mieląc w nim różnorodne produkty. W ten zabawny i nieco kontrowersyjny sposób została zaprezentowana główna funkcjonalność produktu. Kampania nie tylko odniosła ona wielki sukces, dzięki niej firma nawiązała również bliższe relacje z odbiorcami, którzy zaangażowali się w poddawanie pomysłów na nowe artykuły, które można zmielić. I tak na przykład zmielony został iPad czy też iPhone.

6. Bądź innowacyjny

Nie skupiaj się jedynie na znanych technikach promocji. Dobrym przykładem jest promocja firmy Lego, która postawiła na wyprodukowanie pełnometrażowego filmu 3D Lego Przygoda. Mniej kosztownym przedsięwzięciem jest inna kampania firmy – minimalistyczne Lego Imagine, nawiązujące do popularnych postaci z bajek.

Lego content

Potraficie stwierdzić do jakich bajek i seriali nawiązują powyższe obrazy?

Katarzyna Kandefer

Pozostaw komentarz