Reklama Google AdWords – nasze zadania
Nasze zadania obejmują zarówno przygotowanie do prowadzenia kampanii AdWords jak i jej prowadzenie i optymalizację.
Przygotowanie do prowadzenia kampanii AdWords
Rozpoczęcie każdej kampanii poprzedza analiza biznesu Klienta jak i dotychczasowych jego działań (w szczególności kampanii AdWords) ale i również branży i zachowań jej konkurentów. Na tym etapie do naszych obowiązków należy:
- Przygotowanie strategii kampanii w ramach ustalonego budżetu, w tym zdefiniowanie zakresu kampanii,
- Analiza i dobór słów kluczowych w oparciu o narzędzia i zgromadzoną wiedzę na temat branży,
- Stworzenie właściwych grup reklamowych i efektywnych treści reklam,
- Dobór odpowiednich stron docelowych do poszczególnych grup reklamowych,
- Umożliwienie dostępu do konta Klienta w Google AdWords oraz Google Analytics.
Prowadzenie kampanii AdWords
W związku z tym, że chcemy, aby kampania klienta była prowadzona tak jak sami byśmy tego oczekiwali, w trakcie prowadzenia kampanii AdWords niezbędne są następujące działania:
- Monitorowanie i optymalizacja kampanii AdWords,
- Rozbudowywanie listy słów kluczowych o dobrze rokujące frazy,
- Eliminowanie fraz i reklam, które są najsłabsze,
- Dbanie o wynik jakości (ang. quality score), który umożliwia zdobywanie wyższych pozycji po niższych stawkach za kliknięcie,
- Testy A/B reklam w celu weryfikacji, która treść jest lepsza,
- Korzystanie ze statystyk Google Analytics w celu optymalizacji kampanii,
- Raportowanie wyników zgodnie z ustaleniami z klientem.
Kampanie Google AdWords prowadzone są wyłącznie na koncie Klienta, gdyż uważamy, że Klient powinien mieć wgląd w całą kampanię, również po zakończeniu współpracy. Jednocześnie wiemy jak dużą rolę odgrywa historia konta w generowaniu wyniku jakości, dlatego nie pozwalamy sobie na przypadkowe i nieprzemyślanie działania w trakcie realizacji kampanii.