Coraz więcej firm uświadamia sobie jak dużą rolę w ich rozwoju pełni lub może pełnić odpowiednia strategia content marketingowa. Nie bez znaczenia są bowiem statystyki mówiące o tym, że aż 42% klientów czyta artykuły i blogi przed dokonaniem zakupu, a prowadzenie bloga w B2B zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów aż o 67% w skali miesiąca. Bardzo często jednak przedsiębiorstwo zwleka z wprowadzeniem marketingu treści bojąc się, że zrobi to w nieodpowiedni sposób. Nie wie od czego zacząć, jak rozplanować działania w czasie.

Odpowiedzią na te wątpliwości jest infografika „Fabryka Content Marketingu”, która w łatwy sposób przedstawia etapy tworzenia contentu oraz pokazuje jakie jego typy sprawdzą się w większości firm. Po jej analizie wprowadzenie strategii contentowej przestanie już być czymś niewykonalnym, pozostanie więc tylko czekać na pozytywne rezultaty jakie za sobą przyniesie.

Fabryka Content Marketing Infografika

Pobierz kod, jeśli chcesz umieścić Infografikę na swojej stronie:

Jakie informacje zawiera infografika na temat Content Marketingu?

Poznaj etapy, które pomogą Ci zbudować skuteczną fabrykę marketingu treści!

ETAP 1 – Przygotowanie do produkcji

Zanim zaczniesz produkować treść powinieneś odpowiednio zaplanować cały proces:

  • Ustal cele,
  • Określ grupę docelową,
  • Dobierz tematykę,
  • Stwórz kalendarz redakcyjny,
  • Działaj systematycznie.

ETAP 2 – Dobór odpowiednich składników

Zastanów się co zrobić, by content zapadał w pamięć. Uwzględnij następujące składniki:

  • Naturalne – nie mają charakteru sprzedażowego, lecz informacyjny, edukacyjny, rozrywkowy.
  • Zaufane – pochodzą ze źródła, które jest możliwe do zidentyfikowania, np. konkretna osoba bądź firma.
  • Wirusowe – wciągające i angażujące, takie, którymi można i warto podzielić się w mediach społecznościowych.
  • Multimedialne – interaktywne, opatrzone w rysunki, obrazy, zdjęcia czy filmy,
  • Użyteczne – przydatne z punktu widzenia odbiorcy, odpowiadające na jego potrzeby, pytania, wątpliwości.
  • Skanowalne – łatwe do zapoznania się, odpowiednio zredagowane tak, aby można było w kilka sekund stwierdzić czy warto się z nimi zapoznać.

ETAP 3A – Techniki content marketingowe

Według raportu CMI istnieje aż 26 sposobów przedstawienia contentu:

  • WEBSITE CONTENT – Artykuły na stronie, blogi, artykuły na innych stronach, mikrostrony, licencje/sindicated content.
  • MULTIMEDIA – Filmy wideo, webinaria, konferencje wirtualne, podcasty, infografiki.
  • CONTENT DRUKOWANY – Magazyny drukowane, drukowane newslettery, książki.
  • NOWE TECHNOLOGIE – Mobile content, aplikacje na telefon, brandowane narzędzia contentowe, gry.
  • MATERIAŁY ONLINE – Case studies, raporty badawcze, raporty roczne, magazyny online, eBooki, white papers, eNewslettery.
  • INNE – Media społecznościowe, spotkania osobiste.

ETAP 3B – Najbardziej popularne typy Content Marketingu

Według badań, w marketingu B2C średnio firmy stosują 12 różnych rodzajów contentu. Do najbardziej popularnych zaliczyć możemy:

  • Artykuły na stronie internetowej (84%),
  • Profile w mediach społecznościowych (84%), eNewslettery (78%),
  • Filmy wideo (70%),
  • Blogi (69%).

ETAP 4 – Produkcja contentu

to zadanie nie tylko dla działu marketingu. Włącz także innych w tworzenie contentu:

  • Znajdź sposób na zaangażowanie w proces twórczy Twoich pracowników,
  • Analizuj zapytania klientów oraz raporty tworzone przez dział sprzedaży,
  • Włącz klientów w tworzenie treści czyli sięgaj do user generated content,
  • Wykorzystuj już istniejący conent i sięgaj do wielu technik, aby zwiększyć zasięg dotarcia i liczbę punktów styku z klientem,
  • Nie zapominaj również o tworzeniu tzw. evergreen content – treści, która nigdy nie traci na wartości, która ma charakter uniwersalny.

ETAP 5 – Promocja i dystrybucja contentu

Jeśli już wyprodukowaliśmy wartościowy content zadbajmy o jego odpowiednią dystrybucję i promocję. Pomocne w tym celu będą następujące kanały:

  • Strona www (np. blog firmowy),
  • Media społecznościowe,
  • E-maile,
  • E-newslettery,
  • Kontakt z partnerami,
  • Kontakt z influencerami i trendsetterami w danej branży,
  • Kampanie,
  • Płatne kanały promocji (np. AdWords, reklama na Facebooku).

REZULTATY marketingu treści

WZROST ŚWIADOMOŚCI MARKI

  • 70% konsumentów woli dowiedzieć się czegoś o firmie za pośrednictwem artykułu, niż za pośrednictwem reklamy. (Content+)
  • 78% konsumentów wierzy, że organizacje dostarczające określony content są zainteresowane budowaniem dobrych relacji z klientem. (McMurry/TMG)

ZWIĘKSZENIE WIDOCZNOŚCI W INTERNECIE

  • Blogi dostarczają stronie 434% więcej stron indeksowanych oraz 97% więcej indeksowanych linków. (Content+)

WZROST LICZBY ODWIEDZAJĄCYCH

  • Firmy, które blogują +15 razy w miesiącu osiągają 5x większy ruch na stronie, niż te, które nie blogują wcale. (Hubspot)

WZROST LICZBY LEADÓW I KLIENTÓW

  • 42% klientów czyta artykuły i blogi przed dokonaniem zakupu. (Brafton)
  • Prowadzenie bloga w B2B zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów o 67% miesięcznie. (SocialMediaB2B)

Tomasz Winter

Pozostaw komentarz