Po co szukać nowych klientów kiedy to oni mogą odnaleźć Ciebie?
Ta idea przyświęca podejściu Inbound Marketing, który stanowi efektywny sposób marketingu internetowego służący do promocji biznesu oraz marki.
Jest to strategia marketingowa skupiająca się na eksponowaniu firmy w taki sposób, by została znaleziona online przez potencjalnego klienta.
Tym samym polega na przyciąganiu potencjalnych klientów, w momencie, gdy aktywnie poszukują określonych produktów lub usług. Dlatego też stanowi to znaczącą różnicę w stosunku do tradycyjnego marketingu (ang. outbound marketing), który koncentruje się na poszukiwaniu klientów, budowaniu świadomości marki poprzez wszechobecną reklamę i promocję. Często docierając w ten sposób do osób, które niekoniecznie są gotowe na zakup produktu lub usługi, albo nawet nie są nim zainteresowane.
Inbound Marketing (w skrócie IM) stosuje różne elementy tradycyjnego marketingu internetowego (e-mail, SEO czy reklama internetowa np. PPC) wzbogacając je o:
-
marketing treści (ang. content marketing), aby przyciągnąć potencjalnych klientów,
-
marketing społecznościowy, aby rozmawiać i budować relacje z potencjalnymi klientami
-
lead nurturing (czyli działania mające na celu opiekę nad potencjalnymi klientami) wraz z automatyzacją działań marketingowych w celu konwersji odwiedzających w klientów,
-
narzędzia automatycznej analizy w celu stworzenia kompletnego, mierzalnego systemu marketingowego do podejmowania właściwych decyzji.
Te wszystkie narzędzia, działające jako jeden wspólny organizm, zgodnie z przemyślaną strategią, pozwalają właściwie wypromować biznes na rynku.
Inbound Marketing zmienia zasady „gry marketingowej”. Dobrze wdrożona strategia daje przewagę firmie, która się do niej zastosuje.
Podoba mi się wasz blog i wasza oferta. Pozdrawiam.