Czy wiedziałeś, że blog firmowy zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów aż o 67%? Zdajesz sobie sprawę z tego, że automatyzacja marketingu aż pięciokrotnie może zwiększyć Twoje wyniki?
Inbound Marketing to nie tylko sposób na wzrost rozpoznawalności Twojej marki i firmy, to również metoda pozyskiwania nowych klientów oraz budowania relacji z dotychczasowymi. Właściwe połączenie składników takich jak: strategia marketingowa, strona internetowa, content marketing, lead nurturing, automatyzacja marketingu i white hat SEO, pozwolą Ci budować długoterminową wartość stale przynosząc korzyści Twojej firmie.
Jeśli podejście to jest dla Ciebie czarną magią i chciałbyś poznać jego poszczególne składniki zapoznaj się z naszą infografiką, która powoli Ci zrozumieć chemię jaka tkwi w inbound marketingu.
Pobierz kod, jeśli chcesz umieścić Infografikę na swojej stronie:
Jakie informacje zawiera infografika na temat Inbound Marketingu?
Inbound Marketing i jego kluczowe składniki
1. Strategia
to bazowy składnik receptury Inbound Marketing. Wiele firm o tym zapomina, ale to właśnie dzięki strategii nasze działania marketingowe nabierają sensu, bez niej stanowią one tylko działania ad hoc. Przemyślana strategia z jasno określonymi celami pozwoli przyciągnąć grupę docelową, na której Ci zależy.
2. Strona internetowa
to serce komunikacji marketingowej Twojej firmy, miejsce w którym eksponujemy nasze wartości. Strona jest środowiskiem, którym powinniśmy zarządzać w taki sposób, aby przyciągać użytkowników odpowiadając na ich potrzeby, zbierać o nich informacje i konwertować ich w klientów.
3. Content Marketing
to element wybuchowy reakcji. Im więcej go dodasz, tym lepsze efekty uzyskasz. Uwaga! Pamiętaj o jakości składnika, gdyż jego odbiorcą są ludzie a nie Google! Różnicuj i eksperymentuj z rodzajami treści, które dodajesz, aby sprawdzić co najlepiej działa. Od czasu do czasu spróbuj dodać czegoś nieoczekiwanego.
4. Lead Nurturing
Czas wprowadzić trochę ciepła, by zapomnieć o cold calling. Nie wszyscy użytkownicy, którzy trafiają do Ciebie są gotowi na przystąpienie do transakcji. Zadbaj o to, żeby mogli dojrzeć w procesie zakupowym, by przekształcić ich w klientów oraz wiernych ambasadorów Twojej marki.
5. Automatyzacja Marketingu
Najlepsze efekty z mikstury inboundowej otrzymamy przy użyciu narzędzi, które pozwolą usprawnić proces pielęgnacji leadów. Pomogą Ci one w identyfikacji i profilowaniu użytkowników, angażowaniu atrakcyjnymi treściami w odpowiednim momencie i sprawdzaniu gotowości do dokonania zakupu.
6. White Hat SEO
Mimo, że zawsze powinniśmy kierować nasz marketing do użytkowników, to musimy też wziąć pod uwagę wyszukiwarki, które stanowią jeden z głównych kanałów dotarcia. Merytoryczna i ciekawa, a zarazem poprawnie sformatowana treść, umożliwi Ci dotarcie do wielu potencjalnych klientów.
Inbound Marketing w liczbach
- 92% firm stosujących Inbound Marketing zauważyło zwiększenie ruchu na stronie od 1,3 do 1,5-krotnie po 6 miesiącach od rozpoczęcia działań. Liczba generowanych leadów w tym okresie wzrosła od 2,6 do 8-krotnie. @HubSpot
- 300-500% O tyle procent lepsze wyniki osiągały firmy stosujące inbound marketing, w porównaniu z tymi, stosującymi klasyczne podejście typu outbound. Uzyskały przy tym nawet 10-krotnie większą konwersję . @Gartner
- Marketing Automation w liczbach: Według badań, skuteczność otwarć maili dynamicznych wysyłanych poprzez system marketing automation wzrosła o 496% w stosunku do wysyłania newslettera do ogólnej bazy kontaktów. Wskaźnik CTR dla tego typu maili wzrósł o 977%. @SalesManago
- 67% Używanie bloga w B2B zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów. @SocialMediaB2B
- Inbound Marketing dostarcza 54% więcej leadów do lejka sprzedażowego niż tradycyjne metody typu outbound. Przy tym koszt pozyskania leada sprzedażowego, przy tego typu działaniach jest o 61% niższy. @HubSpot