Pomóż odwiedzającym zostać klientami
Stosując właściwie poprzednie czynności wpłyniesz znacząco na zwiększenie ruchu na stronie. Każdy sprzedawca jednak wie, że odwiedzający tłum niekoniecznie przekłada się na wzrost sprzedaży… więc jak to zrobić, aby nasz wysiłek nie poszedł na marne?
Pamiętaj o tym, że Twoi potencjalni klienci znajdują się na różnym etapie procesu zakupowego (jest to tzw. cykl życia klienta): niektórzy przypadkiem natknęli się na Twoją ofertę, inni dopiero rozpoczynają proces podejmowania decyzji, a jeszcze inni są już na dobrej drodze, aby stać się Twoimi klientami. Kluczem do zwiększenia sprzedaży jest dostarczanie właściwych informacji, właściwym odwiedzającym, we właściwym czasie (tzw. lead nurturing). Zamiast zarzucać wszystkich sztampowymi treściami, prowadź swoich potencjalnych klientów dopasowując do nich swoje komunikaty.
Stosując Inbound Marketing możesz spodziewać się wzrostu ruchu na Twojej stronie generowanego przez potencjalnych klientów, a nie przypadkowe osoby (jest to tzw. generowanie leadów). Właściwe zadbanie o potencjalnych klientów, podsycanie zaangażowania i zainteresowania doprowadzi ich do skorzystania z Twojej oferty a tym samym do wzrostu Twoich przychodów.
Ten rodzaj marketingu pozwoli Ci również osiągnąć korzyści w długim okresie poprzez budowanie zaufania, wspieranie lojalności i powrót przy najbliższej okazji. Jest to skuteczny sposób na budowanie relacji z klientem. Strategia Inbound Marketing jest nie tylko bardziej skuteczna od tradycyjnych działań marketingowych, ale i również mniej kosztowna. Stosując te działania firma znacząco obniża koszty pozyskania nowego klienta.