Zadbaj o SEO czyli dlaczego warto dbać o Twój profil na Google+

Nie oszukujmy się, Google+ daleko do popularności Facebooka. Nie mniej jednak zdecydowanie nie powinniśmy go ignorować, drzemie w nim bowiem ogromny potencjał, który pozwoli Ci pomóc w promocji Twojej firmy.

Podczas gdy Facebook wręcz kipi od selfie, kotków, piesków i zdjęć wczorajszych obiadów, Google+ stawia na jakość, a nie na ilość. Jeśli już ktoś zdecyduje się włączyć do społeczności Plusa będzie uczestniczył w rzeczowych dyskusjach na temat wydarzeń, produktów czy usług, które odległe są od typowego dla Facebooka hejterstwa.

Przyznam szczerze, że początkowo nie pałałam miłością do Google+. Jedyną rzeczą, którą w nim lubiłam był niesamowity Google Hangout, który w przeciwieństwie do Skype’a pozwalał na darmowe, grupowe rozmowy video. Dodatkowo wszyscy uczestnicy mogli oglądać w tym samym czasie filmy na YouTubie lub przeglądać Google Drive, a dzięki włączonym kamerom w czasie rzeczywistym widać było ich reakcje. I to na tyle.

Moje podejście do Google+ zmieniło się wraz z zauważeniem jak wielki ma wpływ na SEO. Chociaż nikt, z pracowników Google nie powiedział tego wprost, istnieje wiele cennych narzędzi plusa dzięki, którym dużo łatwiej zaistniejesz w sieci. Poniżej przedstawiłam te najważniejsze:

#1 Personalizacja

Wielu z nas przegląda strony internetowe będąc zalogowanym do swojego Gmaila/Google+ używając przeglądarki Google Chrome. Google stara się kreować profil behawioralny każdego użytkownika w celu sprawniejszego dopasowania informacji do jego potrzeb. Przykładowo, jeśli ktoś śledzi profil Twojej firmy w Google+ i chce wyszukać w Google frazę z obszaru Twojej działalności zostaniesz znacznie wyżej uplasowany w wynikach organicznych niż w przypadku gdy wyszukuje tę samą frazę osoba Cię nie śledząca lub niezalogowana. Dodatkowo wyżej uplasujesz się również w wyszukiwaniach osób, które śledzą kogoś kto polubił lub podzielił się ze znajomymi Twoim wpisem.

Podsumowując: im większym zainteresowaniem cieszy się Twój post na Google+ tym wyżej znajdzie się w wyszukiwarce Google.

Możliwość wyświetlania wyników personalnych lub też ich wyłączenia regulują zaznaczone w czerwonym kółku przyciski na poniższym widoku wyszukiwarki.

google plus wyszukiwanie prywatne

#2 Indeksowanie

Google+ to nieodzowna pomoc w indeksowaniu. W przeciwieństwie do innych portali gdzie indeksuje się całe profile lub Fanpage, Google+ robi to z każdym wpisem. Dzięki temu masz większe szanse na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Niekiedy Twoje publikacje umieszczone na Google+ znajdują się znacznie wyżej w wyszukiwarce Google niż ich blogowe odnośniki.

#3 Google authorship

Dzięki łatwym do zintegrowania wtyczkom w parę chwil możesz dołączyć do pisanych artykułów swoje zdjęcie, to które posiadasz na swoim profilu Google+.

chemia inboud marketingu google

Badania dowodzą, że artykuły ze zdjęciem cieszą się znacznie większą klikalnością, niż te, które go nie posiadają. Ludziom łatwiej jest bowiem zaufać realnej osobie, którą z łatwością mogą sobie zwizualizować. Dodatkowo jest to po prostu sposób na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania. Cyrus Shepard, ekspert z dziedzinie SEO postanowił zbadać w jakim stopnie wzrośnie zainteresowanie jego artykułami gdy zacznie do nich dołączać swoje zdjęcie. Rezultaty były wręcz zaskakujące – zwiększony o 35% ruch organiczny. Cały eksperyment można przeczytać na jego blogu.

O tym jak ustawić Twoje Google Authorship przeczytasz w poradniku Google.

#4 Author rank

Wiesz już zapewne czym jest PageRank – algorytm, który nadaje indeksowanym stronom internetowym określoną wartość liczbową, oznaczającą ich jakość. Author rank wyznacza natomiast autorytet danego autora, określany na podstawie jego oznaczonych za pomocą Google Authorship artykułów, sprawdzając jak dużym cieszą się zainteresowaniem i jak rozpowszechniają się w mediach społecznościach. Im większe zainteresowanie wzbudzają artykuły autora, tym Google chętniej będzie je publikował wysoko w wynikach organicznych bez względu na to, na jakiej stronie zostaną one opublikowane. W tym wypadku autorytet autora idzie za samym Autorem a nie tylko za pojedynczą stroną internetową. Od czasu do czasu do świata SEO przedostają się plotki o planach rozwoju znaczenia Author rank przez Google, więc dlaczego nie próbować pracować nad nim już dzisiaj.

#5 Bądź widoczny lokalnie

Google+ znacznie wspiera biznesy lokalne. Dzięki uzyskanym informacjom, które masz zapisane na swoich googlowych kontach dostarczasz niezliczonej ilości informacji na temat tego gdzie mieszkasz, gdzie bywasz, gdzie i którędy podróżujesz. Google dobrze wie, że szukając drukarni z pewnością wybierzesz tę znajdującą się w Twoim mieście, w Twojej okolicy. Dlatego też dzięki profilowi lokalnemu na Google+ zwiększasz swoją widoczność wśród mieszkańców Twojego regionu, którzy mogą potrzebować Twoich usług. Dlatego też czym prędzej załóż konto lokalnego biznesu Twojej firmy na Google+ i zbieraj klientów z tego źródła. Jest jeszcze jeden atut konta biznesu lokalnego, można go połączyć z kampanią AdWords, dzięki czemu reklamy będą rozszerzone o adres Twojego biznesu co niewątpliwie wpłynie pozytywnie na ich CTR.

#6 Hashtagi

Hashtagi to nieodzowna pomoc kiedy chcesz odnaleźć artykuły na dany temat. Tak jak już wcześniej wspominałam Google+ to miejsce rzeczowych dyskusji i uznanych autorów. Chcesz dowiedzieć się czegoś nowego na temat content marketingu? Nic prostszego! Wpisz w polu wyszukiwania #ContentMarketing by dostać porcję najświeższych informacji contentowych.

Jeśli jesteś autorem postów, a nie tylko poszukiwaczem koniecznie pamiętaj o odpowiednich hashtagach. Dzięki nim dotrzesz do większej ilości odbiorców.

Ania Burtan

Grafik, copywriter i certyfikowany AdWordsowiec w jednym. Specjalizuje się w wizualizacjach oraz storytellingu, zaś w wolnych chwilach zagłębia się w tajniki SEM i SEO. Absolwentka Master of Science in International Business Economics (University of Wales) oraz Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie podróżniczka kochająca taniec i poznawanie nowych kultur. Urodzona optymistka, która swoim uśmiechem potrafi zarażać innych.

One Comment

Pozostaw komentarz