Rozmiary banerów reklamowych AdWords

Google AdWords to nie tylko reklama tekstowa w wyszukiwarce Google, to również reklamy graficzne AdWords w sieci displayowej Google Display Network (GDN). Można je tworzyć w wielu rozmiarach, tak by z łatwością dopasowały się do contentu zarówno samej reklamy jak i strony na której się znajdą. Graficzne kampanie AdWords zwiększają nasza widoczność na wielu tematycznie podzielonych stronach partnerskich Google. Nieanimowane banery AdWords dostępne są w 15 wersjach.

Dla ułatwienia grupujemy je na 3 podgrupy:

Pionowe:

  • wieżowiec: 120 x 600
  • szeroki wieżowiec: 160 x 600
  • pionowy prostokąt: 240 x 400
  • pół strony: 300 x 600
  • portret: 300 x 1050

pionowe

Poziome:

  • duży długi baner: 970 x 90
  • billboard: 970 x 250
  • długi baner na komórki: 320 x 50
  • duży baner na komórki: 320 x 100
  • baner: 468 x 60
  • długi baner: 728 x 90

970-250 970-90

poziome bez 2 najwiekszych

Kwadraty/Prostokąty:

  • mały kwadrat: 200 x 200
  • kwadrat: 250 x 250
  • baner śródtekstowy: 300 x 250
  • duży prostokąt: 336 x 280

kwadraty i prostokaty

Możliwe jest również tworzenie animowanych reklam graficznych za pomocą HTML5. Pomocny w tym celu będzie program Google Web Designer, którego funkcjonowanie opisuje poniższy film. Dzięki niemu banery reklamowe powstają w sposób bardzo intuicyjny.

Animowane formaty reklam AdWords dostępne są w 14 rozmiarach (wszystkich wymienionych powyżej z wyjątkiem pionowego prostokąta).

Tomasz Winter

Pozostaw komentarz