Google AdWords to nie tylko reklama tekstowa w wyszukiwarce Google, to również reklamy graficzne AdWords w sieci displayowej Google Display Network (GDN). Można je tworzyć w wielu rozmiarach, tak by z łatwością dopasowały się do contentu zarówno samej reklamy jak i strony na której się znajdą. Graficzne kampanie AdWords zwiększają nasza widoczność na wielu tematycznie podzielonych stronach partnerskich Google. Nieanimowane banery AdWords dostępne są w 15 wersjach.
Dla ułatwienia grupujemy je na 3 podgrupy:
Pionowe:
- wieżowiec: 120 x 600
- szeroki wieżowiec: 160 x 600
- pionowy prostokąt: 240 x 400
- pół strony: 300 x 600
- portret: 300 x 1050
Poziome:
- duży długi baner: 970 x 90
- billboard: 970 x 250
- długi baner na komórki: 320 x 50
- duży baner na komórki: 320 x 100
- baner: 468 x 60
- długi baner: 728 x 90
Kwadraty/Prostokąty:
- mały kwadrat: 200 x 200
- kwadrat: 250 x 250
- baner śródtekstowy: 300 x 250
- duży prostokąt: 336 x 280
Możliwe jest również tworzenie animowanych reklam graficznych za pomocą HTML5. Pomocny w tym celu będzie program Google Web Designer, którego funkcjonowanie opisuje poniższy film. Dzięki niemu banery reklamowe powstają w sposób bardzo intuicyjny.
Animowane formaty reklam AdWords dostępne są w 14 rozmiarach (wszystkich wymienionych powyżej z wyjątkiem pionowego prostokąta).