Analizuj swoje działania

Stworzyłeś i wdrożyłeś strategię Inbound Marketingu… ale skąd masz wiedzieć czy ona działa? Piękno marketingu internetowego tkwi w tym, że możesz mierzyć wyniki większości podejmowanych działań. Możesz zmierzyć ruch na swojej stronie i obserwować jak zwiększył się on pod wpływem danej akcji, możesz mierzyć jak wielu potencjalnych klientów zdobywasz poprzez podejmowane działania na swojej stronie oraz jaki jest współczynnik konwersji dla podejmowanych kampanii marketingowych.

Inbound Marketing pozwala na zebranie „twardych” danych w celu podejmowania właściwych decyzji. Pamiętaj, dane nie kłamią. Jeśli wyniki wskazują, że nie udaje Ci się osiągnąć wyznaczonych celów, zmień taktykę i spróbuj ponownie. Twoje działania Inbound Marketingu powinny być ciągłym procesem testowania, mierzenia i udoskonalania.

Nie zapomnij, że oprócz swoich wyników, warto też stale prowadzić monitoring działania konkurencji i odpowiednio na nie reagować.