10 niezawodnych rad, by wypromować Twój blog i zwiększyć liczbę czytelników

Każdego copywritera dopada niekiedy poczucie bezradności. Pisze dobre teksty, w tym co robi jest sumienny i systematyczny, jednak prawie każdy z jego artykułów ma bardzo małą liczbę polubień i udostępnień (tych od mamy, taty albo kolegów z pracy nie biorę pod uwagę). Brzmi znajomo? No właśnie.
Co zatem zrobić, by artykuły które piszemy cieszyły się dużym powodzeniem nie tylko wśród naszych najbliższych? Jak wypromować bloga firmowego, którego tworzysz?
Zastosuj się do naszych 10 niezawodnych rad, a już nigdy nie dopadnie Cię copywriterska bezradność, a Twój content marketing wypłynie na szerokie wody.

1. Wysyłaj swoje artykuły poprzez newsletter

Najlepszym sposobem, by Twoje artykuły docierały do większej liczby odbiorców jest wysyłanie ich za pomocą newslettera. Jego częstotliwość możesz ustalić indywidualnie, biorąc pod uwagę preferencje Twojej grupy odbiorczej.
I tak na przykład, wg GetResponse, największą poczytnością cieszą się newslettery wysłane pomiędzy godziną 21 i 22 (wskaźnik otwarć to 36,2%), zaś najmniejszą te wysłane w godzinach porannych, pomiędzy 6 i 12.

Dlaczego? Sprawa jest dość prosta. W przypadku biznesu typu B2C, konsument czyta newslettery w swoim czasie wolnym, często przed pójściem spać. W biznesach typu B2B, gdy newslettery przychodzą na naszą skrzynkę służbową, zaistnieje spora szansa, że ten wysłany około godziny 22 będzie jedną z pierwszych wiadomości, która nam się wyświetli po przyjściu do pracy.

2. Opt-in form, czyli formularz zapisu na newsletter

Opt-in form to nic innego jak formularz zapisu na newsletter. Przybierać on może różne formy, znajdować się również może w różnych lokalizacjach na Twojej stronie internetowej. Warto umieścić go szczególnie w 3 miejscach:

  • Na stronie głównej
  • Na blogu
  • Na stronie „O nas”
Są to zazwyczaj 3 najczęściej odwiedzane miejsca przez Internautów.

3. Kuś czymś za darmo

Nic tak nie przyciąga uwagi jak wartościowa rzecz, którą możesz dostać za darmo. Zaproponuj więc ją Twojemu odbiorcy. Może być to stworzony przez Ciebie darmowy ebook, raport lub porada biznesowa. Odbiorca zgłaszając się po odbiór „gratisu” poda Ci przy okazji swój e-mail i co za tym idzie zapisze się na newsletter. Pomocne w tym celu będzie specjalnie dołączony check box „Zapisz mnie na newsletter”. Dzięki temu Twój odbiorca będzie zadowolony uzyskanym gratisem, Ty z kolei zyskasz nowego subskrybenta.

4. Dedykowany landing page/squeeze page

Specjalny landing page, nazywany również squeeze page to strona, której głównym celem jest „wyciśnięcie” podstawowych informacji od osoby odwiedzającej ją, w tym głównie adresu e-mail. O squeeze page pisaliśmy m.in. w artykule Jak wzmocnić generowanie leadów poprzez przemyślany content? Squeeze page to taki rodzaj strony, która pozwala Ci na pełny wgląd w jej zawartość jedynie po wpisaniu swojego adresu mailowego. Przykładem mogą być artykuły Marketingu przy Kawie, takie jak na przykład ten. Pod pierwszymi linijkami tekstu znajdziesz takie oto okienko:

marketing_przy_kawie

5. Wezwanie do działania, czyli Call to action

Call to action to grafika lub tekst, którego celem jest nakłonienie odwiedzającego do wykonania konkretnej akcji. Stwórz chwytliwy slogan, połącz go z odpowiednią grafiką i umiejętnie ukierunkuj działanie czytelników Twojej strony, tak by zauważali Twoje wpisy i/lub zapisywali się na newsletter.

6. Mniej znaczy więcej

Często tworząc formularze rejestracyjne chcemy wyciągnąć od odwiedzającego jak najwięcej informacji. To najgorsze z możliwych rozwiązań. Ludzie nie chcą wypełniać niekończących się pól i bardzo często, pomimo wstępnego zainteresowania, rezygnują z zapisu właśnie ze względu na liczbę danych, którymi muszą się podzielić.

7. Zoptymalizowana strona z potwierdzeniem subskrypcji

Według statystyk Hubspota, aż 25% osób zapisujących się na newsletter nigdy nie potwierdza subskrypcji. Zmień to tworząc odpowiednio zoptymalizowaną stronę nakłaniającą do jej potwierdzenia. Zastanów się nad jej strukturą, tak by przyciągała uwagę i sprawiała, że Twój odbiorca z chęcią kliknie w link potwierdzający.

8. Exit popup

Nikt z nas nie lubi wiecznie wyskakujących pop-upów. Czasami zamiast zachęcić nas do kliknięcia w ofertę, zniechęcają nas do całej strony internetowej. Dobrym rozwiązaniem w tym przypadku jest tzw. exit popup, czyli pop up, który wyskakuje dopiero gdy chcąc wyjść z danej strony najedziemy na górny pasek przeglądarki. Chcesz go stworzyć? Pomoże Ci w tym OptinMonster!

9. Testy A/Bsidebar getfound

Stworzenie jednego pop upa to za mało. Twórz jego różne wersje i sprawdzaj, która z nich cieszy się większym powodzeniem i ma większy współczynnik konwersji.

10. Nie zapomnij o mediach społecznościowych

Media społecznościowe są już wszędzie. Nie lekceważ ich. Umieść na swoim blogu odpowiedni sidebar. Połącz z social media również Twój newsletter. Dzięki temu znacznie zwiększysz szanse zaistnienia w sieci a Twój blog firmowy dotrze do większej liczby odbiorców.

Katarzyna Kandefer

One Comment

  • Auto Bloger pisze:

    ja nic nie sprzedaję, ale pamiętam jak na początku tworzenia innego bloga miałem chyba 3 subskrybentów – trochę tak dziwnie było wysyłać newsletter 😉

Leave a Reply to Auto Bloger Cancel Reply