Zdefiniowane słowa kluczowe, czyli „Must Have” w Inbound Marketingu

W jaki sposób użytkownicy internetu odnajdują Twoją stronę w internecie? Jest duża szansa, że trafiają do Ciebie poprzez wyszukiwania w Google. Według najnowszych badań opublikowanych przez Gemius, ponad 98% wszystkich wyszukiwań w polskim internecie jest dokonywana właśnie przez tę wyszukiwarkę. Nie jest też żadną tajemnicą, że największe szanse na kliknięcie daje znalezienie się na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google, a najlepiej nawet w najwyższych 3 wynikach. Jednym z niewątpliwych „must have” do prowadzenia każdej kampanii Inbound Marketing jest dopracowana lista słów kluczowych, po których chcemy, żeby internauci docierali do naszej strony poprzez wyszukiwania organiczne (lista jest przydatna także do kampanii PPC/reklamy Google AdWords). Nie może to być jednak lista wyciągnięta z kapelusza, lecz przemyślany dobór słów kluczowych, który może przynieść największe korzyści, a zarazem jest możliwy do osiągnięcia.

Pozycjonowanie kilku fraz vs. długi ogon

Wiele firm poszukujących usług pozycjonowania swojej strony ogranicza się do kilku dosyć ogólnych, a zarazem najtrudniejszych haseł do osiągnięcia. Przykładem może być chociażby fraza “perfumeria”, za którą znalezienie się na pierwszej stronie na szczycie wyników w Google wiele perfumerii internetowych zapłaciłoby mnóstwo pieniędzy. Właśnie dlatego, że wszyscy tego pożądają, tak trudno osiągnąć sukces po tego typu frazach kluczowych, gdyż zwycięzców może być garstka, a konkurencja jest ogromna.

Rozwiązaniem jest znalezienie się wysoko w Google po tzw. długim ogonie, tzn. wielu frazach z mniejszym ruchem, ale po bardziej precyzyjnym zapytaniu. Wracając do przykładu perfumerii, może to być np. nazwa konkretnych perfum. Dodatkowo klient wpisując tak precyzyjną informację w Google znajduje się wyżej w swoim procesie zakupowym, gdyż ma już wybrane konkretne wartości, których poszukuje i na które jest zdecydowany. Tym samym jest on klientem, którego łatwiej przekonać do zakupu.

Skoro tak trudno dostać się na szczyt po frazach ogólnych, to warto próbować wypromować się po wielu frazach bardziej precyzyjnych. Czasami jest to lista kilkudziesięciu czy kilkuset fraz, jednakże największe sklepy w Polsce jak euro.com.pl czy empik.com mają listy po kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy fraz kluczowych, po których są odnajdywani w wyszukiwarce (o czym pisaliśmy w artykule opublikowanym na portalu eKomercyjnie.pl: Jak sklepy internetowe RTV/AGD przyciągały klientów przed świętami? Organiczne słowa kluczowe vs kampanie AdWords).

Posiadając tak precyzyjny cel możemy starać się kontrolować i pomagać wyszukiwarce zaindeksować nasze konkretne podstrony po określonych, wartościowych dla nas frazach. Wykorzystanie tych fraz nie jest w żadnym razie dziełem przypadku, ale precyzyjnej strategii content marketingu w połączeniu z SEO.

Należy jednak pamiętać, że użytkownik, który wpisuje konkretną frazę w wyszukiwarkę poszukuje odpowiedzi na swoje pytanie. Dlatego też naszym obowiązkiem jest zadbanie o to, żeby na stronie, która jest wysoko wyświetlana po konkretnej frazie, użytkownik znalazł to czego szukał. Tym samym niewskazane jest nachalne pozycjonowanie strony głównej, która nie udziela odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania, powoduje szybkie ucieczki użytkowników, a tym samym mniejszą konwersję.

Tomasz Winter

One Comment

Pozostaw komentarz