Zaistniej w świecie biznesu dzięki Content Marketingowi [infografika]

CM_cover

Wraz z rozwojem nowych technologii oraz dużej gamie łatwych w obsłudze narzędzi do tworzenia różnorodnej treści, zwiększa się znaczenie Content Marketingu w świecie biznesu. Również w Polsce coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z jego dobrodziejstw. Nawet jeśli do tej pory nie miałeś z nim nic wspólnego, będziesz mógł go wdrożyć do swojego biznesu, analizując 6 prostych kroków przedstawionych w naszej infografice.

Zaistniej w swiecie biznesu dzieki content marketingowi

1. Opracuj odpowiednią strategię

Odpowiednia strategia to podstawa. Tworząc ją skup się przede wszystkim na określeniu Twojej grupy docelowej (im bardziej szczegółowo, tym lepiej). Wyznacz też cel, jaki chcesz osiągnąć i zaplanuj swoje przyszłe działania.

2. Twórz różnorodny content

Tekst to tylko jeden z wielu rodzajów contentu. Staraj się tworzyć różnorodną treść pod postacią grafik, zdjęć, czy też filmów wideo.

3. Promuj to co stworzyłeś

Nawet jeśli stworzysz znakomity content, może on nie zostać dostrzeżony jeśli odpowiednio go nie wypromujesz. Informuj o nim odbiorców za pomocą mediów społecznościowych, newsletterów, kontaktu z osobami z branży, czy też płatnych kanałów promocji.

4. Reaguj!

Ludzie bardzo chętnie komentują interesujący content. Odpowiadaj na ich komentarze i pod żadnym pozorem nie kasuj negatywnych wypowiedzi. Staraj się natomiast merytorycznie reagować, rozwiewając wszelkie wątpliwości internetowych hejterów.

5. Pomyśl o automatyzacji marketingu

Automatyzacja marketingu (marketing automation) nie tylko znacznie usprawnia Twój content marketing, pozwoli Ci również znacznie trafniej dotrzeć do potencjalnych i obecnych klientów. Więcej na jej temat przeczytasz w naszym artykule Po co wdrażać marketing automation? Co może dać automatyzacja marketingu?

6. Nie zapominaj o lejku sprzedażowym

Pamiętaj, że nie każda osoba, która odwiedza Twoją stronę internetową jest od razu gotowa na zakup określonego produktu lub usługi. Naucz się czym jest pielęgnowanie leadów (tzw. lead nurturing) oraz twórz treść dla odbiorców znajdujących się na wszystkich etapach lejka sprzedażowego.

Ania Burtan

Grafik, copywriter i certyfikowany AdWordsowiec w jednym. Specjalizuje się w wizualizacjach oraz storytellingu, zaś w wolnych chwilach zagłębia się w tajniki SEM i SEO. Absolwentka Master of Science in International Business Economics (University of Wales) oraz Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie podróżniczka kochająca taniec i poznawanie nowych kultur. Urodzona optymistka, która swoim uśmiechem potrafi zarażać innych.