Rozdajemy ZA DARMO telewizory plazmowe, czyli jak tytułem przyciągnąć Twoją uwagę

jak przyciagnac uwage

Codziennie zalewani jesteśmy niezliczoną ilością postów, maili i innego typu wiadomości. Na które więc mamy zwracać uwagę, które należy ignorować? Firma CoSchedule postanowiła zbadać ponad milion tytułów artykułów i wiadomości, by określić jakiego typu treść jesteśmy bardziej skłonni przeczytać. Na tej podstawie opublikowała obszerny raport, który ma za zadanie pomóc przeciętnemu przedsiębiorcy w przyciągnięciu uwagi swojej grupy docelowej.

Nie oczekiwałam istnej rewolucji, bo z doświadczenia wiem co najbardziej przyciąga nasz wzrok. Nie spodziewałam się jednak informacji, że prawie 90% publikowanej treści nigdy nie będzie udostępniona więcej niż 100 razy. Oznacza to bowiem, że 90% autorów tworzy bardziej lub mniej wartościowy content, by w niedługim czasie po jego opublikowaniu, popaść w zapomnienie.

Zastanów się więc co sprawia, że Ty klikniesz w (potencjalnie) interesujący link i postaraj się tak tworzyć treść i pokierować Twój content marketing, by ludzie z chęcią otwierali Twoją twórczość. Poniżej opisane zasady tyczą się zarówno mediów społecznościowych, blogów jak i sposobów na udany email marketing.

Nagłówki, którymi nie powinieneś kusić

Zanim przejdę do rezultatów opublikowanych przez CoSchedule, wspomnę o tytułach, których lepiej nie powinieneś tworzyć. Należą do nich „niespełnione obietnice” oraz kategoria roboczo nazwana przeze mnie „skandalem”. Ten ostatni zostaw gazetom typu Fakt, czy Super Ekspres.

Niespełnione obietnice

Niespełnione obietnice to nic innego jak puste słowa pozwalające Ci przyciągnąć czyjąś uwagę. „Rozdajemy darmowe telewizory!”, „Darmowe iPhone’y są na wyciągniecie ręki!” to tylko jedne z licznych przykładów, które popularne są szczególnie na Facebooku. Ludzie naiwnie klikają w reklamę, co wiąże się jedynie z szerzeniem internetowego wirusa i wyciąganiu danych osobowych od niewinnych użytkowników.darmowe telefony

Dlatego też, jeśli rzeczywiście nie chcesz rozdawać darmowych usług lub produktów, daruj sobie ten rodzaj promocji. Pamiętaj też, że ludzie są łasi na to co mogą mieć za darmo. Wejdą jednak na Twoją stronę, odbiorą nagrodę i więcej do niej nie wrócą. Chyba, że po kolejną nagrodę. Ten rodzaj interakcji z odbiorcą nie sprawi, że stworzy się między wami więź, wytworzy zaś u Internautów podejście roszczeniowe.

wirusy-na-facebookuSkandal!

Skandal to kolejna perełka Internetu. „Tak się bawią pijane nastolatki”, „Nie śpię bo trzymam kredens” – zapewne widziałeś już kiedyś tego typu wiadomości. Część z nich podobnie jak „niespełnione obietnice” jest wirusem. Pozostałe to domena plotkarskich portali typu Fakt, Pudelek czy Super Ekspres. Ludzie wręcz uwielbiają oglądać czyjeś porażki, czytać o problemach oraz kiwać głową z niedowierzaniem, mówiąc pod nosem „Co też ta dzisiejsza młodzież wyprawia, za moich czasów tak nie było”. Unikaj tego typu zagrywek. Jesteś przecież profesjonalnym przedsiębiorcą, zaś Twój content również powinien cechować się najwyższą jakością, której daleko jest do plotkarskich tytułów.

Tytuły, które były strzałem w dziesiątkę

Kontrowersja

Kojarzysz artykuł Tajemnicze zachorowania na skutek uprawiania jogi? Albo 10 powodów, by nie dawać na WOŚP? Swego czasu cieszyły się bardzo dużym powodzeniem, a niezliczone ilości osób przesyłały sobie je prywatnie lub udostępniały w mediach społecznościowych. Wszystko przez to, że były prowokujące i wywoływały kontrowersje. Joga przecież, nie wywołuje żadnych tajemniczych zachorowań. 10 powodów przykuło uwagę i przeciwników i zwolenników WOŚP i o to właśnie chodziło autorce. By być zauważonym i by móc przekazać swoją myśl jak największej liczbie osób.

Sekret

Czyż nie uwielbiamy sekretów? Nasza wrodzona ciekawość sprawia, że jesteśmy żądni wiedzy, szczególnie takiej, która nie jest powszechnie dostępna. Ludzie chcą poznać Sekret udanego związku, czy też Sekret udanego makowca, dzięki czemu trafią do elitarnej grupy „wtajemniczonych”. Czy Ty też pozwolisz im się do niej zakwalifikować?

Przepis na dobry tytuł

Jeśli nie chcesz stawiać na kontrowersje, które mogą wywołać niemałą burzę na Twoim blogu czy też profilu w mediach społecznościowych i postawić na 100% profesjonalizm, zapoznaj się z wynikami struktury najbardziej poczytnych tytułów. To sprawdzone sposoby na jeszcze lepszy marketing treści.

Zestawiaj

Ludzie uwielbiają zestawienia. 10 urządzeń, które musisz mieć w swojej kuchni, 15 plaż, które musisz zobaczyć – to tylko nieliczne. Zastanów się jakiego rodzaju zestawienie mógłbyś zrobić w swojej dziedzinie. Dokładnie przeanalizuj to co już powstało, poszukaj też inspiracji na zagranicznych stronach.

Zwracaj się do odbiorcy na Ty

Nie twórz niewidzialnej bariery pomiędzy Tobą, a odbiorcą. Tytuły typu Popraw wydajność Twojej strony internetowej sprawią, że jesteś lepiej postrzegany przez Internautę. Może on bezpośrednio odnieść się do Twojego przekazu, zwracasz się bowiem bezpośrednio do niego, nie do bliżej niezidentyfikowanego Kowalskiego.

Spraw, by odbiorca wyobraził sobie lepsze życie

Każdy z nas chce, by żyło mu się łatwiej i lepiej. Przywołaj w odbiorcy uczucie lepszego życia, a z chęcią zapozna się z Twoim contentem. Naucz się jak zaoszczędzić czas na domowych porządkach, Poznaj sekret dobrego ubioru – to jedynie przykłady wielu możliwości jakie daje Ci ten rodzaj taktyki.

Zmieniaj tekst w zależności od miejsca, w których publikujesz swój content

Każdy rodzaj platformy internetowej rządzi się swoimi prawami. Twitter skupia się na krótkich przekazach oraz hashtagach, Facebook bardzo lubi wszelkiego rodzaju filmy wideo, które nie zawsze wymagają długiego komentarza. Pamiętaj, by zawsze odpowiednio dopasować Twój przekaz do miejsca, w którym publikujesz. Dzięki temu zwiększysz Twoją szansę na zaistnienie w sieci.

Ania Burtan

Grafik, copywriter i certyfikowany AdWordsowiec w jednym. Specjalizuje się w wizualizacjach oraz storytellingu, zaś w wolnych chwilach zagłębia się w tajniki SEM i SEO. Absolwentka Master of Science in International Business Economics (University of Wales) oraz Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie podróżniczka kochająca taniec i poznawanie nowych kultur. Urodzona optymistka, która swoim uśmiechem potrafi zarażać innych.