Podsumowanie akcji Rozdajemy słowa kluczowe konkurencji

Google Adwords

Na przełomie grudnia 2012 i stycznia 2013 roku zdecydowaliśmy się podzielić naszymi wewnętrznymi danymi z osobami, które chciałyby poznać słowa kluczowe AdWords swojej konkurencji.

Nie spodziewaliśmy się aż takiego odzewu, ale słowo się rzekło, trzeba było zakasać rękawy i przekazać zgłaszającym to co się im obiecało.

Akcja się już zakończyła, więc nadszedł czas na podsumowanie tego co zrobiliśmy.

Na pomysł całej akcji wpadliśmy z początkiem grudnia, pozostały krótkie przygotowania i ruszyliśmy ze wszystkim. Oferta brzmiała następująco:

Baner-adwords

Każdy miał możliwość napisania do nas maila, prosząc o Google AdWords słowa kluczowe używane przez jego 3 konkurentów. Maile zaczęły spływać niemrawo, ale była to cisza przed burzą. Zainteresowanie ofertą wzrastało z każdym dniem.

Pierwotnie akcja miała trwać wyłącznie do końca roku 2012 roku, ale z powodu wielu dodatkowych zapytań spóźnialskich, zdecydowaliśmy się przedłużyć jeszcze wszystko o kilka dodatkowych dni.

Podsumowując wszystko, odzew był super pozytywny, przekazywane listy miały czasami po kilka, a nawet kilkanaście tysięcy słów kluczowych, więc robiły wrażenie. Oczywiście nie obyło się bez słów krytyki od „hejterów”, konkurencji, która zazdrośnie nie dowierzała w to, że takie dane można zebrać z Google. No cóż, nie każdy to potrafi … dlatego też dane, które przekazywaliśmy za darmo były tak wartościowe.

Czas na małe podsumowanie w liczbach akcji rozdajemy słowa kluczowe AdWords konkurencji:

Przesłano nam 137 zapytań z prośbą o słowa kluczowe AdWords. Przygotowaliśmy łącznie 384 list słów kluczowych AdWords poszczególnych konkurencyjnych firm. W przekazanych listach było średnio 411 fraz kluczowych konkurencji, co dało łącznie 177 024 przekazanych słów kluczowych AdWords.

Tomasz Winter