obszary inbound marketingu

Jeszcze niedawno próbowano przyciągnąć klienta przede wszystkim marketingiem bezpośrednim, telemarketingiem czy uczestnictwem w targach. O ile niektóre z tych działań wciąż są stosowane przez firmy (tzw. outbound marketing), o tyle niezbędne było podjęcie dodatkowych działań marketingowych, aby zwiększyć skuteczność dotarcia do współczesnego klienta. Klienta internetowego. Marketing internetowy, optymalizacja SEO, blogowanie, media społecznościowe czy lead nurturing to pojęcia, które są już wszechobecne w świecie marketingu. Poniżej znajdziecie kilka ważnych informacji na temat Inbound Marketingu.

Trochę danych i faktów ze świata Inbound Marketingu

  • blog firmowy – firmy, które prowadzą bloga firmowego mają 97% więcej linków do strony internetowej,
  • optymalizacja strony pod SEO – 46% wyszukiwań dotyczy produktów i usług,
  • media społecznościowe – 72% zarządzających stwierdziło, że media społecznościowe pomogły im w zawarciu umowy,
  • public relations – przeciętny zwrot z inwestycji z kampanii PR wynosi 275%,
  • lead nurturing – 74% dorosłych woli otrzymywać informacje handlowe drogą mailową.

Lead nurturing czyli jakie działania podejmować wobec potencjalnych konsumentów

Lejek sprzedaży (ang. sales funnel) pokazuje jak różne działania należy podejmować w zależności od tego na jakim etapie procesu zakupowego są nasi potencjalni klienci:

  • TOFU (top of funnel) – potencjalni klienci znajdujący się w górnej części lejka sprzedażowego wymagają przede wszystkim działań mających na celu przyciąganie ich uwagi i sprowadzenie na stronę,
  • MOFU (middle of funnel) – ta grupa potencjalnych klientów wymaga edukacji i dostarczania informacji na temat produktów i usług, które oferujesz,
  • BOFU (bottom of funnel) – na dole lejka sprzedaży znajdują się Ci, którym najmniej brakuje, aby zostać klientami naszej firmy, tutaj pomocny może okazać się bezpośredni kontakt z taką zainteresowaną osobą.

Dlaczego warto zapoznać się z Inbound Marketingiem

Bo jest to skuteczny marketing internetowy, który kosztuje o 62% mniej niż tradycyjny marketing.

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką na temat Inbound Marketingu!

How Inbound Marketing Works

How Inbound Marketing Works infographic

Tomasz Winter