Słuchaj swoich klientów
Na rynku jest wiele firm, które chcą się wyróżnić, które próbują stać się widoczne, „przekrzykując się” kolorowymi, coraz większymi hasłami reklamowymi, próbują zdobyć zainteresowanie klienta. W pogoni za przyciągnięciem jego uwagi, często zapominają o tym co najważniejsze – o kliencie.
Tylko nieliczne firmy potrafią poświęcić czas na to, aby posłuchać co klienci mówią na temat swoich potrzeb i oczekiwań. Dzięki tej wiedzy, mogą one dostosować swoją ofertę, do prawdziwych potrzeb klienta, a tym samym skutecznie konkurować na rynku.
Poznaj potrzeby klientów! Słuchanie klientów i odpowiadanie na ich potrzeby, stanowi punkt wyjścia w tworzeniu strategii Inbound Marketingu. Zanim więc przystąpisz do działania zastanów się:
- Czy wiesz kto właśnie teraz szuka Twojej usługi bądź produktu?
- Czy jesteś świadomy rozmów na temat Twojej firmy, Twoich konkurentów czy branży?
Najlepszym sposobem poznania tych wartościowych informacji jest po prostu słuchanie.
Aby skutecznie realizować strategię Inbound Marketingu z pomocą przychodzą zaawansowane narzędzia marketingowe i media społecznościowe. To dzięki nim można usłyszeć i poznać, gdzie rozmawiają Twoi klienci, czy jest to Facebook, Goldenline czy inna platforma oraz, oczywiście, o czym rozmawiają. Zrozumienie potrzeb i zachowania klientów to pierwszy krok, aby pozyskiwanie nowych klientów było sukcesem.