Czym jest Inbound Marketing?
Inbound Marketing to skuteczny marketing internetowy służący do promocji biznesu oraz marki. Jest to strategia marketingowa skupiająca się na eksponowaniu firmy w taki sposób, by została znaleziona online przez potencjalnego klienta. Strategia ta może stanowić efektywny marketing dla małej firmy.
Strategia ta polega na przyciąganiu potencjalnych klientów, w momencie, gdy aktywnie poszukują określonych produktów lub usług. Tym samym stanowi to znaczącą różnicę w stosunku do tradycyjnego marketingu (ang. outbound marketing), który polega na ciągłym atakowaniu kolorowymi reklamami osób, które niekoniecznie są gotowe na zakup produktu lub usługi, albo nawet nie są nim zainteresowane.
Z czego składa się Inbound Marketing?
Inbound Marketing stosuje różne elementy tradycyjnego marketingu internetowego (e-mail, SEO, PPC) wzbogacając je o:
- marketing internetowy i marketing treści (ang. content marketing), aby przyciągnąć potencjalnych klientów,
- marketing społecznościowy, aby rozmawiać i budować relacje z potencjalnymi klientami
- lead nurturing (opieka nad potencjalnymi klientami) wraz z automatyzacją działań marketingowych w celu konwersji odwiedzających w klientów.
Jakie korzyści niesie strategia Inbound Marketing?
- Zwiększenie sprzedaży,
- Niższy koszt pozyskania nowego klienta,
- Istotne zwiększenie ruchu na stronie,
- Większa konwersja odwiedzających w potencjalnych klientów a tych w rzeczywistych klientów.