Dlaczego wielu marketingowców nie daje sobie rady z Content Marketingiem?

Content marketing jest świetnym sposobem przyciągania klientów, jednakże jest kilka zasad, których należy się trzymać, w których nie każdy jest w stanie wytrwać. Według badań przeprowadzonych przez firmę Hubspot, specjalisty w zakresie inbound marketingu: firmy, które blogują 15 razy w miesiącu i częściej, generują 5-krotnie więcej ruchu na stronie i znacznie więcej leadów, i to takich lepszej jakości, niż te, które umieszczają 1-2 posty w miesiącu czy podejmują działania marketingowe typowo Outbound’owe

Więc co trudnego jest w Content Marketingu?

1. Content Marketing jest ciężki

Marketing treści wymaga bardzo dużej systematyczności. Wiedzą o tym doskonale firmy, które zdecydowały się na prowadzenie bloga firmowego. Jeżeli założymy sobie, że będziemy blogowali 3 razy w tygodniu, to będzie trzeba 3 razy w tygodniu napisać i opublikować wartościowy tekst, który zainteresuje czytelników naszego bloga. Działanie to nie skończy się w żadnym momencie i będziemy musieli je wykonywać w nieskończoność.

Tworzenie unikalnej i wartościowej treści wymaga dużego zaangażowania. Im większa firma tym łatwiejszy podział obowiązków i rozłożenia ciężaru między pracowników. Mniejsze firmy często nie mają dużych zasobów i odpowiedzialność spada na 1-2 pracowników.

2. O czym właściwie pisać?!?

Wiele osób zabierającej się za content marketing nie ma pomysłu o czym można byłoby pisać, żeby z jednej strony być spójnym z działaniami firmy, a z drugiej zainteresować potencjalnych klientów. Poza tym, od czego zacząć? Te pytania nasuwają się każdemu i są twardym orzechem do zgryzienia, zwłaszcza na początku wdrażania strategii Content Marketingu w firmie.

Dodatkowym problemem jest otwartość w pisaniu i stwierdzenie czym właściwie można się podzielić, żeby nie zdradzić tajemnicy firmy. Na początku wielu tworzących treść marketingowców ma ogromne opory i nie wie jak otwarcie może pisać o wszystkim. Tu mała podpowiedź, użytkownicy poszukują wartościowej treści, więc jeżeli nie dostarczymy im smaczków, to nie damy im żadnej wartości! Co więcej, zanim zakasasz rękawy i zabierzesz się za pisanie, warto stworzyć strategię i plan content marketingu wraz z pomysłami tematów i kalendarzem publikacji. W ten sposób, będziesz mieć pewność, że tworzona przez Ciebie treść będzie atrakcyjna dla odbiorcy, a dodatkowo nie zabraknie Ci pomysłów na marketing treści.

3. Content Marketing wymaga wielu umiejętności

W pierwszym momencie może wydawać się, że content marketing to zadanie dla humanisty, dziennikarza potrafiącego pisać teksty. Nic bardziej mylnego, “Content” to nie tylko słowa składające się w zdania i całe teksty, ważna jest też forma podania, urozmaicenia użytkownikom informacji, które oferujemy. Content marketing to także wideo, infografiki i wiele innych rozmaitych grafik obrazujących przekaz. Z tego powodu najlepszymi marketingowcami zajmującymi Content Marketingiem mogą zostać osoby, które mają smykałkę do pisania, wiedzą jak tworzyć grafikę, mają przynajmniej podstawy programowania (HTML,CSS, JavaScript), nie boją się analiz i testów. Niewiele osób łączy te wszystkie umiejętności. Dodatkowo tworzenie treści wymaga od osoby znajomości dziedziny, o której pisze oraz umiejętności współpracy ze specjalistami w branży.

Trochę pesymistyczny jest ten tekst, ale dla pocieszenia na zadane nam pytanie, o każdej godzinie dnia i nocy, “czy warto?”, bez wahania każdy członek naszego zespołu powie, że absolutnie warto i da się tego wszystkiego nauczyć! Czasami jest ciężko, ale uzyskiwane efekty dają prawdziwego kopa do przełamywania wszystkich barier.

Tomasz Winter

Pozostaw komentarz