10 zasad w prowadzeniu bloga firmowego

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy
prowadź blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego, zaraz obok obecności w social media, jest doskonałym sposobem promocji firmy w Internecie. To jedno z działań content marketingowych, które wspiera kreowanie wizerunku firmy jako eksperta i pozwala na budowanie relacji z odwiedzającymi. By jednak blog firmowy spełniał swoje zdanie należy kierować się 10 podstawowymi zasadami w jego prowadzeniu. Przeczytaj więcej

Zoptymalizuj swoją stronę, by zgarnąć dodatkowy ruch bez dodatkowego wysiłku!

Autor: | Inbound Marketing, White Hat SEO | Brak komentarzy
Zgarniaj ruch bez wysiłku

Często tworzymy dodatkową treść, walczymy o linki prowadzące do domeny, a zapominamy o jednym, bardzo ważnym aspekcie, tzn. tym, żeby nasza strona była dobrze postrzegana przez wyszukiwarkę. Optymalizacja strony pozwala na wyciśnięcie dodatkowych korzyści z naszych wszystkich pozostałych działań, dzięki czemu bez dodatkowego wysiłku osiągniemy znacznie większe rezultaty!

Co zrobić by nie marnotrawić naszej pracy? Poniżej znajdziesz kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę, żeby nasza strona była odpowiednio postrzegana przez wyszukiwarkę. Jest to bezpieczne pozycjonowanie, zgodne z zasadami White Hat SEO, dlatego też nie musisz martwić się o negatywne konsekwencje związane z łamaniem zasad promowanych przez wyszukiwarki takiej jak Google, Bing czy Yahoo. Przeczytaj więcej

Szybko ładująca się strona pomoże Ci w pozycjonowaniu i zwiększy konwersję

Autor: | Inbound Marketing, White Hat SEO | Brak komentarzy
Szybko ładująca się strona

Użytkownicy szukający informacji w internecie oczekują, że znajdą odpowiedź na swoje pytanie praktycznie natychmiast. Cenią oni swój czas i coraz szybciej niecierpliwią się jeżeli strona długo się ładuje, zmniejszając tym samym szanse na konwersje ich na naszych klientów. Według badań przedstawionych przez HubSpot, wolniejsze ładowanie się strony ma znaczący wpływ na szanse pozyskania klienta przez naszą stronę. Przeczytaj więcej

Jak zabrać się za Content Marketing w b2b?

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy
content marketing w b2b

Pomimo tego, że relacje i marketing b2b różni się od tych z b2c, to w dużej mierze mechanizmy budowania zaufania do marki są podobne. Stąd też Content Marketing bardzo dobrze się w nich sprawdza, a może nawet lepiej, gdyż tutaj relacje mają znacznie większe znaczenie. Jak więc zabrać się za budowanie wizerunku eksperta? Jakie działania content marketingowe wspomogą Cię w tworzeniu tego wizerunku? Przeczytaj więcej

6 zasad optymalizacji treści zgodnie z White Hat SEO

Autor: | Inbound Marketing, White Hat SEO | Brak komentarzy
White Hat SEO

Sposób budowania stron internetowych i używane do tego celu technologie dynamicznie się rozwinęły przez ostatnie kilka lat. Jednakże mimo, że wierzchnia warstwa stron widoczna dla użytkowników stała się bardziej dynamiczna i interaktywna, dla wyszukiwarek wiele się nie zmieniło.

Oprócz użytkowników odwiedzających naszą stronę, mamy też wyszukiwarki, które zbierają informacje i starają się je wyświetlić użytkownikom ich poszukujących. Najważniejszą zasadą SEO, czyli optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych, jest zapewnienie, żeby nasza strona była czytelna i przyjazna pod względem nawigacji dla robotów wyszukiwarki (ang. crawlers), które przeszukują internet w celu odpowiedniego zrozumienia i zaindeksowania treści, które znajdą. Przeczytaj więcej

10 obowiązkowych kroków w generowaniu leadów sprzedażowych

Autor: | Generowanie leadów, Inbound Marketing | One Comment
Generowanie Leadów

Generowanie leadów sprzedażowych to jeden z kluczowych procesów Inbound Marketingu. To dzięki niemu możliwe jest zebranie danych kontaktowych do Twoich potencjalnych klientów (leadów), których następnie będziesz mógł poddać procesowi lead nurturing czyli opieki i pielęgnacji, aby stali się Twoimi klientami. To długotrwały i mozolny proces, wymagający zaangażowania i współpracy ze strony działu marketing i sprzedaży. Przeczytaj więcej

Jak audyt treści może pomóc zbudować Twoją strategię content marketing?

Autor: | Content Marketing, Doradztwo marketingowe | Brak komentarzy
audyt treści

Przeprowadzanie audytu treści jest jednym z kluczowych elementów każdej strategii content marketingu. Nie jest czynnością jednorazową i powinien być przeprowadzany regularnie, raz na jakiś czas. Dzięki audytowi treści uzyskujesz pełen obraz prowadzonego marketingu treści. Warto do niego sięgać, ponieważ umożliwi Ci optymalizację dotychczasowych działań i zwiększy ich skuteczność. Przeczytaj więcej

6 zasad Content Marketing dla sklepu internetowego

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy
marketing sklepu internetowego

Content Marketing może mieć świetne zastosowanie dla sklepu internetowego, warto jednak trzymać się pewnych zasad, by wyciągnąć z niego jak najwięcej korzyści. Niektóre z nich są czasochłonne i wymagają usystematyzowanego podejścia, inne opierają się przede wszystkim na dobrej znajomości Twoich odbiorców i kreatywności. Czas zakasać rękawy i zabrać się za marketing ecommerce czyli do ciężkiej pracy, która przyniesie znaczące efekty.
Przeczytaj więcej

Poznaj buyer persona – dowiedz się po co i w jaki sposób tworzyć persony

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy
buyer persona

O buyer persona i o personach wspominaliśmy już kilkukrotnie w naszych artykułach. To słowo, które na stałe już zagościło w naszym marketingowym słowniku. Jest podstawą działań zarówno content marketingu, jak i inbound marketingu. Przyszedł czas, aby zgłębić ten temat. W artykule dowiesz się:

  • co oznacza buyer persona,
  • jakie korzyści może przynieść Ci zdefiniowanie person w Twoim biznesie,
  • w jaki sposób możesz zebrać informacje o personie,
  • jakie pytania mogą być pomocne przy definiowaniu person.

To zaczynajmy! Przeczytaj więcej

Strona internetowa a inbound marketing – jak ugryźć zmianę?

Autor: | Doradztwo marketingowe, Inbound Marketing | Brak komentarzy
redesign strony

Strona internetowa odgrywa ważną rolę w Inbound Marketingu: jest to często główne miejsce spotkań z klientem, to tam nawiązują się pierwsze znajomości i przyjaźnie. Właściwe zaprojektowanie serwisu internetowego może bardzo ułatwić prowadzenie inbound marketingu i content marketingu. Szczególnie jeśli zadba się o właściwe User Experience strony, zapewni się łatwe zarządzanie serwisem i nie ogarniczy się możliwości do popisu dla działań marketingowych. Strona internetowa to nie tylko projekt informatyczny – nie wystarczy znaleźć agencję i zlecić jej wykonanie. Wymaga zaangażowania również ze strony klienta. Dlaczego? Przeczytaj więcej

White Hat SEO vs Black Hat SEO

Autor: | White Hat SEO | Brak komentarzy
Yin i Yang

W uproszczeniu White Hat SEO to praktyka wykorzystywana w celu podwyższenia pozycji fraz kluczowych w wynikach organicznych wyszukiwarki (ang. SERP), będąc przy tym w zgodzie z zasadami nakładanymi przez wyszukiwarki. Jest to zarazem odwrotność techniki pozycjonowania zwanej Black Hat SEO, która stara się wpłynąć na wyniki wyszukiwarek w nieetyczny sposób, naginając zasady i wykorzystując ułomności algorytmów wyszukiwarek w celu uzyskania wzrostów. Te dwie techniki są dla siebie jak Yin i Yang, gdzie zwolennicy obydwu stron starają się udowodnić tym drugim, że ich podejście jest lepsze i bardziej efektywne. Przeczytaj więcej

Planowanie kampanii Inbound Marketing w 10 krokach

Autor: | Inbound Marketing | Brak komentarzy
Planowanie kampanii Inbound Marketing

Inbound Marketing brzmi ciekawie, ale nie wiesz od czego zacząć? Zanim weźmiesz się za konkretne działania, zatrzymaj się na chwilę. Aby kampania marketingowa była skuteczna i zapewniła Ci długofalowe efekty, nie może być działaniem podejmowanym ad hoc. Liczy się to, aby była ona częścią strategii i świadomych działań kierowanych do zdefiniowanej grupy odbiorców mających na celu osiągnięcie konkretnych rezultatów. Jeśli Twoja firma ma zdefiniowaną strategię marketingową i przeprowadza co jakiś czas audyt marketingowy podejmowanych działań, planowanie kampanii będzie zdecydowanie ułatwione. W przeciwnym razie będzie wymagało trochę większego nakładu pracy. Przeczytaj więcej

5 sposobów na właściwy dobór słów kluczowych dla Twojego biznesu

Autor: | Kampanie AdWords, White Hat SEO | Brak komentarzy
słowa kluczowe

Codziennie korzystamy z wyszukiwarki Google w celu odnalezienia interesujących nas informacji. Tak samo zachowują się nasi klienci, poszukując naszych usług lub produktów. Żeby znaleźć się we właściwym miejscu po określonych, lukratywnych wyszukiwaniach, musimy zbudować listę słów kluczowych, którymi posługują się nasi potencjalni klienci. Pozwoli nam to na zaimplementowanie skutecznej strategii content marketingowej mającej na celu właściwe generowanie ruchu na stronie.  Przeczytaj więcej

Jak może załatwić Cię pozycjoner? Nieetyczne zagrania ze strony firm pozycjonerskich.

Autor: | White Hat SEO | Brak komentarzy
szkielet komputer

Przychodzi do nas wielu klientów, którzy mówiąc delikatnie nie są zadowoleni z usług firm, które świadczą lub świadczyły im usługę pozycjonowania. Jestem świadomy, że pisząc ten artykuł nadepnę na odcisk osobom nieuczciwie działającym w tej branży, za co prawdopodobnie dostanę kilka niemiłych maili, ale mimo to warto powiedzieć jak często wyglądają usługi pozycjonerskie.

Niezadowolenie może wynikać z wielu aspektów. Rozmawiając i przeprowadzając audyt marketingowy sytuacji swoich klientów, kiedy do nas przychodzą, natknęliśmy się na kilka głównych problemów. Przeczytaj więcej

3 sposoby na to, aby Twój content marketing wpłynął na zwiększenie sprzedaży

Autor: | Content Marketing, Generowanie leadów | Brak komentarzy
zwiększenie sprzedżzy

Wartościowa treść to szeroki wachlarz informacji, których Twoja firma używa aby wyedukować swoich odbiorców. Mogą to być: artykuły, książki, ebooki, broszury, instrukcje obsługi, studia przypadku, przewodniki, strony internetowe, kursy online, prezentacje, filmy video, webinaria czy „white papers”. Materiały, których używasz w marketingu treści powinny jednak nie tylko informować czy edukować, powinny przede wszystkim inspirować. Jak zrobić, by content marketing rzeczywiście zaczął działać? Przeczytaj więcej

Zdefiniowane słowa kluczowe, czyli „Must Have” w Inbound Marketingu

Autor: | Kampanie AdWords, White Hat SEO | One Comment
Cel inbound marketing

W jaki sposób użytkownicy internetu odnajdują Twoją stronę w internecie? Jest duża szansa, że trafiają do Ciebie poprzez wyszukiwania w Google. Według najnowszych badań opublikowanych przez Gemius, ponad 98% wszystkich wyszukiwań w polskim internecie jest dokonywana właśnie przez tę wyszukiwarkę. Nie jest też żadną tajemnicą, że największe szanse na kliknięcie daje znalezienie się na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google, a najlepiej nawet w najwyższych 3 wynikach. Przeczytaj więcej

Zaplanuj content marketing czyli tworzenie kalendarza redakcyjnego krok po kroku

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy
plan content marketing

Content marketing nie jest nowym zjawiskiem. Od dłuższego już czasu firmy tworzą i publikują treści zarówno w prasie jak i w sieci. Co się zmienia, to ciągle rosnąca liczba nośników informacji, których możesz użyć. Strony internetowe, media społecznościowe, blogi czy aplikacje mobilne wszystkie te nośniki umożliwiają bezpłatne dotarcie do potencjalnych i obecnych klientów, a tym samych sprawiają, że dobre, inteligentne treści stają się niezwykle ważnym i skutecznym narzędziem marketingowym. Przeczytaj więcej

Dlaczego wielu marketingowców nie daje sobie rady z Content Marketingiem?

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy
problemy content marketing

Content marketing jest świetnym sposobem przyciągania klientów, jednakże jest kilka zasad, których należy się trzymać, w których nie każdy jest w stanie wytrwać. Według badań przeprowadzonych przez firmę Hubspot, specjalisty w zakresie inbound marketingu: firmy, które blogują 15 razy w miesiącu i częściej, generują 5-krotnie więcej ruchu na stronie i znacznie więcej leadów, i to takich lepszej jakości, niż te, które umieszczają 1-2 posty w miesiącu czy podejmują działania marketingowe typowo Outbound’owe Przeczytaj więcej

7 kroków, by zapewnić sukces w content marketingu

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy
sukces

To co mówimy klientom, odbiorcom ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów marketingowych, sprzedażowych, jak również wizerunkowych firmy. Jak powiedział Seth Godin „marketing treści to jedyny rodzaj marketingu jaki nam pozostał” i coś w tym musi być, bo tak naprawdę tylko dobry content marketing może zagwarantować nam sukces w coraz bardziej zatłoczonym środowisku online. Przeczytaj więcej