Chemia Inbound Marketingu – tajniki skutecznej receptury [infografika]

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Czy wiedziałeś, że blog firmowy zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów aż o 67%? Zdajesz sobie sprawę z tego, że automatyzacja marketingu aż pięciokrotnie może zwiększyć Twoje wyniki?

Inbound Marketing to nie tylko sposób na wzrost rozpoznawalności Twojej marki i firmy, to również metoda pozyskiwania nowych klientów oraz budowania relacji z dotychczasowymi. Właściwe połączenie składników takich jak: strategia marketingowa, strona internetowa, content marketing, lead nurturing, automatyzacja marketingu i white hat SEO, pozwolą Ci budować długoterminową wartość stale przynosząc korzyści Twojej firmie.

Jeśli podejście to jest dla Ciebie czarną magią i chciałbyś poznać jego poszczególne składniki zapoznaj się z naszą infografiką, która powoli Ci zrozumieć chemię jaka tkwi w inbound marketingu. Przeczytaj więcej

Jak pielęgnować leady poprzez firmowego bloga?

Autor: | Content Marketing, Generowanie leadów | Brak komentarzy

Niejednokrotnie pisaliśmy już o tym jak ważne jest prowadzenie bloga firmowego. Nawet jeśli regularnie publikujesz posty możesz nie angażować wystarczająco Twoich leadów, przez co znacznie mniejsza ich część przekształca się w Twoich klientów. Poniższy artykuł pozwoli Ci odkryć techniki wprowadzające do blogosfery tzw. lead nurturing (pielęgnowanie leadów), co znacznie zwiększy Twoje szanse na sukces. Dzięki kilku prostym zabiegom będziesz mógł lepiej generować leady i je pielęgnować Przeczytaj więcej

Sposoby na zwiększenie sprzedaży poprzez wartościowy content

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Wraz ze wzrostem popularności Internetu wpływ content marketingu na sprzedaż firmy znacznie uwidocznił się. Nie jest on jednak czymś zupełnie nowym. Już ponad sto lat temu amerykańska firma Jell-O stosowała przemyślane kampanie content marketingowe w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Dzięki darmowym książkom kucharskim dostarczanym gospodyniom domowym Jell-O nie tylko zyskało status eksperta w branży cukierniczej, spowodowało również drastyczny wzrost sprzedaży produkowanych deserów.

W XXI wieku strategia marketingowa przyjęta przez amerykańskiego producenta słodyczy nie byłaby niczym innowacyjnym, postęp technologiczny skłania nas bowiem do opracowania coraz to bardziej kreatywnych kampanii marketingowych i sposobów na marketing treści. Każda z nich jednak, by odnieść sukces i pozytywnie wpłynąć na sprzedaż firmy powinna opierać się na 6 podstawowych zasadach: Przeczytaj więcej

Efekt ROPO i reverse ROPO – czyli o tym jak robimy zakupy

Autor: | Doradztwo marketingowe, Inbound Marketing | Brak komentarzy

ROPO (alternatywnie nazywane ROBO) to skrót od Research Online, Purchase (Buy) Offline czyli po prostu Wyszukaj w Internecie, Kup w Sklepie. Zjawisko to zostało opisane w związku z rosnącym znaczeniem Internetu oraz możliwości zakupów online. Oprócz ROPO wyróżnić możemy też tzw. Reverse ROPO (proces odwrotny) czyli sprawdzanie produktów w tradycyjnych sklepach oraz ich zakup online. To czy konsument preferuje zakupy typu ROPO czy też reverse ROPO uzależnione jest głównie od kwoty, którą ma zamiar wydać oraz od kategorii zamawianego produktu. Przeczytaj więcej

Czego o marketingu nie nauczysz się na studiach, a powinieneś?

Autor: | Inbound Marketing | Brak komentarzy

Chociaż o marketingu zaczęto mówić już na początku drugiej połowy XX wieku w Polsce nadal było to zjawisko nieznane. Wydana w 1968 roku przez prof. Klemensa Białeckiego książka pt. „Elementy marketingu eksportowego” wywołała nie małe zamieszanie, tym bardziej, że nikt wcześniej w komunistycznej Polsce tego zagadnienia nie poruszał. Warto zaznaczyć, że pomimo ówczesnej sytuacji gospodarczej kraju nadal ok. 40% polskiego eksportu prowadzone było z zachodem, dlatego też wręcz konieczna była znajomość tematyki poruszanej przez prof. Białeckiego. „Elementy marketingu eksportowego” umożliwiły również uruchomienie zajęć z marketingu dla studentów warszawskiej Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (obecnie Szkoły Głównej Handlowej). Na SGPiS prof. Białeckiego wsparł m.in. prof. Aleksander Krzymiński, współautor drugiego, uzupełnionego wydania książki. Przeczytaj więcej

Po co wdrażać marketing automation? Co może dać automatyzacja marketingu?

Autor: | Generowanie leadów, Marketing Automation | Brak komentarzy

Do niedawna firmy kusiły swojego potencjalnego odbiorcę ofertami dostarczanymi wieloma kanałami komunikacji. Wysyłały je mailem, dzwoniły bądź też reklamowały się w środkach masowego przekazu, atakowały reklamą. Ich kampanie marketingowe były bardzo czasochłonne, pochłaniały również znaczną część budżetu firmy, często za cel stawiały sobie dotarcie do jak największej grupy osób.

Wraz ze wzrostem znaczenia Internetu przedsiębiorstwa zaczęły skupiać się na tym kanale promocji. Niejednokrotnie pisaliśmy już o tym jak ważna jest optymalizacja Twojej strony internetowej i dlaczego znacznie wpływa na przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów. Jednak samo generowanie ruchu i zwiększenie odwiedzin Twojej www to nie wszystko. Najważniejsze jest bowiem, by lead stał się Twoim klientem. Przeczytaj więcej

Czy możesz być dobrym marketingowcem bez znajomości IT?

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

W ostatnich latach nastąpił dynamiczny rozwój nowych technologii, a co za tym idzie znacząco wpłynął on na powiązane z nimi obszary, w tym na strategię marketingową firmy. Jeśli chcesz zadbać o promocję firmy i marketing internetowy, nie tylko musisz znać takie terminy jak „optymalizacja SEO” czy „call to action”, musisz również wiedzieć jak je skutecznie wdrażać. Nie jedna osoba może w tym momencie zapytać, czy nie tym właśnie powinien zająć się dział IT? Przeczytaj więcej

Jak sprawić, by media społecznościowe nie stały się Twoim wrogiem?

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Wiesz już na pewno jak wielką siłę mają media społecznościowe. Dzięki dobrze prowadzonym fanpage’om, profilom na Twitterze czy też Linkedin możesz zyskać nie tylko oddanych fanów, ale też wielu nowych klientów. Nie powinieneś jednak promować się w social media dla samego promowania – rób to z głową i podążaj wedle jasno określonych zasad.

W lipcu 2013 roku firma Disruptive Communications przeprowadziła badanie na grupie ponad 1000 Brytyjczyków, w którym zapytali się Co ich najbardziej denerwuje na profilach firm na portalach społecznościowych. Wyniki badań stanowią cenne wskazówki na co zwrócić uwagę prowadząc działania w mediach społecznościowych. Przeczytaj więcej

The truth behind Selfie

Autor: | Inbound Marketing | One Comment

Whole world is talking about selfies. It’s not only a type of a photo, now it’s a style of life. It’s our way to share news with the world, a way of spending our free time. Some of us cannot even imagine a day without it.

While making this infographics we checked numerous social media profiles of many (maybe even too many ;-)) celebrities. Most probably we would never visit some of them in other circumstances 😉 Przeczytaj więcej

Najczęściej popełniane błędy w prowadzeniu bloga (cz.2)

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Udane prowadzenie bloga firmowego to zadanie ciężkie do osiągnięcia. Wymaga ciągłego zaangażowania, tworzenia atrakcyjnych treści, wymaga myślenia nie tylko o odbiorcy, ale także o Google i SEO. Nic jednak nie jest niemożliwe. 🙂 Po przedstawieniu 8 podstawowych błędów w jego prowadzeniu pora na drugą część blogowych wpadek. Przeczytaj więcej

Cała prawda o selfie

Autor: | Content Marketing | Brak komentarzy

Cały świat huczy o Selfie, więc postanowiliśmy się zmierzyć z tym tematem 🙂

Selfie, słit focia czy zdjęcia z rąsi to już nasza rzeczywistość. To nie tylko chwilowa moda wprowadzona przez nastolatków. To już nasz sposób dzielenia się informacjami ze światem, spędzania wolnego czasu. Dla wielu jest to obowiązkowy punkt dnia, sposób bycia. To również fenomen, który coraz częściej wykorzystywany jest przez świat biznesu, do promocji osób, produktu lub usług. Poznaj z nami całą prawdę o Selfie! Przeczytaj więcej

Wywiad z naszym ekspertem na temat content marketingu w HRweb.pl

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy
  • Jak najprościej wytłumaczyć czym jest Content Marketing?
  • Jakie zastosowanie może mieć content marketing w rekrutacji i branży HR?
  • Do czego najczęściej wykorzystuje się Content Marketing?
  • Czy Content Marketing lepiej sprawdza się w generowaniu sprzedaży czy budowaniu wizerunku?
  • Jakie narzędzia są najbardziej przydatne w realizacji strategii content marketingu?
  • Jakimi cechami musi charakteryzować się osoba, która chciałby być specjalistą ds. content marketingu?
  • Czy content marketing może pomóc w osiągnięciu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google?

Na te i wiele innych pytań odpowiada Tomasz Winter, ekspert ds. Content Marketingu w wywiadzie umieszczonym w HRweb.pl. Przeczytaj więcej

Kreowanie wizerunku firmy a content marketing (nasz udział w kampanii Pracuj.pl)

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Mamy przyjemność poinformować, że nasza agencja GetFound.pl wspiera Pracuj.pl w szerzeniu wiedzy na temat content marketingu w branży HR i wartości z niego płynących. Stronę kampanii, w której bierze udział nasz ekspert  Tomasz Winter, można znaleźć pod adresem http://eksperci-hr.pl/.

W nawiązaniu do trwającej kampanii, chcielibyśmy: podzielić się wiedzą i przemyśleniami związanymi z kreowaniem wizerunku eksperta poprzez marketing treści, pokazać korzyści jakie niosą takie działania oraz wskazać sposoby, które ułatwią Ci budowanie takiego wizerunku. Przeczytaj więcej

Inbound Marketing w 8 krokach czyli co zrobić, aby klient przyszedł sam?

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Świat internetu wygląda zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat. Dynamiczny rozwój technologiczny, kolejne aktualizacje algorytmu Google i coraz lepsze umiejętności internautów, by unikać agresywnej reklamy powodują, że firmy szukają sposobu na skuteczny marketing w internecie.

Dowiedz się, jak Inbound Marketing może wesprzeć Cię w efektywnym dotarciu do klienta i poznaj jak w kilku krokach można go wdrożyć w firmie. Przeczytaj więcej

Najczęściej popełniane błędy w prowadzeniu bloga (cz.1)

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | One Comment

Tworzenie niezapomnianej i wartościowej treści to jedna z podstawowych zasad Inboud i Content Marketingu, zaś najlepszym sposobem na jej wygenerowanie jest prowadzenie bloga firmowego.

Według badania przeprowadzonego przez lidera Inbound Marketingu, firmę HubSpot, prowadzenie bloga zwiększa liczbę odwiedzin Twojej strony internetowej aż o 55% oraz powoduje wzrost liczby linków zewnętrznych odsyłających do Twojej strony www o 97%.

Jeśli jednak chcesz, by Twój blog spełniał swoje zadanie pamiętaj o zasadach jego prowadzenia. Poniżej znajdziesz najczęściej popełniane błędy przez bloggerów oraz dowiesz się w jaki sposób można im zaradzić, by maksymalizować korzyści poprzez marketing treści. Przeczytaj więcej

O czym najczęściej zapomina się w content marketingu?

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Wyjątkowy content to podstawa. Jednak wiele osób postrzega magię content marketingu błędnie. Firmy poświęcają dużo energii, czasu i zasobów na tworzenie wartościowej treści, wyjątkowej i oryginalnej. I często na tym kończą się ich działania, w przekonaniu, że skoro treść jest dobra, to i odbiorcy sami przyjdą… Sama treść jednak to często za mało, szczególnie teraz, gdy marketing treści jest coraz powszechniej stosowaną techniką marketingową. Jak zatem przebić się ze swoją treścią w internecie? Przeczytaj więcej

10 sposobów na stworzenie super contentu

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | One Comment

Wiele osób zastanawia się jak stworzyć super content. Skąd czerpać inspiracje? Jak dotrzeć do największej liczby potencjalnych odbiorców? Jak sprawdzić czy dany artykuł zainteresuje naszą grupę docelową? Poniżej prezentujemy 10 porad pozwalających stworzyć treść, która nie tylko na długo zapadnie w pamięci odbiorcy, lecz także stanie się tematem, którym z chęcią będzie dzielił się ze znajomymi oraz współpracownikami. Przeczytaj więcej

Anatomia niezapomnianego contentu

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Co sprawia, że treść którą chcesz przekazać jest wyjątkowa? – to pytanie nurtuje wiele specjalistów zajmujących się inbound marketingiem. Fundamenty inbound marketingu bazują na tworzeniu i publikowaniu treści, którą dany typ odbiorców uznaje za wartościową. Może ona przyjmować przeróżną formę taką jak zdjęcia, posty na blogu firmowym, artykuły, eBooki, infografiki czy filmy video. Kluczem do sukcesu jest nie tylko zainteresowanie odbiorców tym, co publikujesz, ale zainteresowanie ich na tyle, aby byli skłonni podzielić się Twoją publikacją z innymi. Wyjątkowa treść zwiększa ruch na Twojej stronie, generuje wartościowe linki do treści którą tworzysz, a co więcej sprowadza potencjalnych klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Wyjątkowa… czyli jaka? Przeczytaj więcej

Dopasuj content marketing do odbiorcy czyli jak content wspiera proces zakupowy

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

Pośród wszystkich dyskusji, jakie toczą się wokół  content marketingu jedynie niewielki procent z nich podkreśla znaczenie posiadania planu zanim opublikujemy daną treść. I chociaż zdecydowanie lepsze jest tworzenie treści niż nic nie robienie, to prawdziwa moc jaką daje content marketing tkwi dopiero w strategii jaka stoi za nim. Częścią tej strategii powinno być przede wszystkim zrozumienie w jaki sposób kupują Twoi klienci i przechodzą przez kolejne etapy procesu zakupowego, a następnie dostarczenie treści, które wspomogą i przyśpieszą doprowadzenie potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Przeczytaj więcej

Jak kreować kulturę content marketingu w firmie?

Autor: | Content Marketing, Inbound Marketing | Brak komentarzy

O zaletach content marketingu pisaliśmy już niejednokrotnie. Jego analizy dokonaliśmy m.in. w artykule Content Marketing 2014 – Jak się zmienia? Dokąd zmierza? Nie wystarczy jednak sama chęć wprowadzenia content marketingu do Twojej firmy, trzeba zmobilizować zespół do tworzenia treści, a dobrze wiemy, że nie jest to łatwe zadanie. Jak poradzić sobie z tym wyzwaniem w firmie? Przedstawiamy kilka pomysłów, które warto wdrożyć, aby prowadzić sprawny i udany content marketing w organizacji. Przeczytaj więcej