7 kroków, by zapewnić sukces w content marketingu

To co mówimy klientom, odbiorcom ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów marketingowych, sprzedażowych, jak również wizerunkowych firmy. Jak powiedział Seth Godin „marketing treści to jedyny rodzaj marketingu jaki nam pozostał” i coś w tym musi być, bo tak naprawdę tylko dobry content marketing może zagwarantować nam sukces w coraz bardziej zatłoczonym środowisku online.

Content marketing to sztuka komunikowania się z Twoimi obecnymi i potencjalnymi klientami bez użycia sprzedaży. Zamiast zachwalać swoje produkty i usługi dostarczasz odbiorcom wartościowych treści oraz informacji,  które sprawiają, że stają się oni mądrzejsi, bardziej wyedukowani. Marketing treści stanowi element inbound marketingu, który, jak wskazują badania HubSpot, skutecznie przyciąga potencjalnych klientów. Działania te zazwyczaj realizowane są poprzez prowadzenie bloga firmowego, obecność w mediach społecznościowych oraz stosowanie narzędzi do automatyzacji marketingu, chociaż nie są to oczywiście jedyne kanały dotarcia do potencjalnych klientów.

A oto 7 kroków, które pozwolą Ci odnieść sukces w content marketingu:

1) Ustal cele, jakie chcesz osiągnąć

Czy jest to zwiększenie rozpoznawalności marki, czy też może pozyskanie nowych klientów i generowanie coraz to nowych leadów? A może utrzymanie klienta i zwiększenie jego lojalności? Tworzone treści muszą być spójne z celami, które sobie wyznaczysz.

2) Zdefiniuj oraz odpowiadaj na pytania zadawane przez Twoich Klientów

Ważne jest, abyś jak najlepiej poznał swoich odbiorców i ich potrzeby, oczekiwania. Musisz więc zastanowić się i stworzyć profil klienta, do którego chcesz trafić (tzw. buyer persona). Treści przez Ciebie publikowane nie powinny dotyczyć tylko i wyłącznie Ciebie, Twojej firmy i Twoich produktów. Powinny odpowiadać na potrzeby Twoich Klientów, na to co ich w danym momencie nurtuje, boli.

3) Zaangażuj swoich odbiorców

Każda stworzona przez Ciebie treść powinna dać potencjalnemu klientowi możliwość interakcji z Twoją marką/ firmą. Jeśli ta treść oraz wartości propagowane przez Twoją firmę popierane są przez odbiorców to zwiększa się tym samym prawdopodobieństwo zakupu przez nich Twoich produktów czy usług. Pamiętaj, że marketing treści opiera się na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą.

4) Wybierz tematy, które chcesz publikować

Wykonaj swoisty audyt treści już posiadanych wewnątrz Twojej organizacji. Dowiedz się także jakie pytania mają Twoi obecni i potencjalni klienci. Następnie sprawdź jakich treści i informacji Ci brakuje oraz przygotuj ich listę. A potem…

5) Stwórz kalendarz publikacji

Nie znaczy to, że wszystkie Twoje treści mają być z góry zaplanowane, ale dobrze jest stworzyć kalendarz działań, w którym wartościowa treść oraz jej publikacja jest rozpisana na najbliższe tygodnie, miesiące a nawet lata.

6) Regularnie czytaj newsy i raporty branżowe

Zapisz się do newsletterów branżowych, powinieneś mieć oko na to co się dzieje w otoczeniu Twojej firmy. Dobrą praktyką jest rozpoczynanie każdego dnia od przeglądu prasy, newsletterów, ulubionych blogów. Takie śledzenie branży na bieżąco może okazać się cennym źródłem inspiracji do kolejnych tekstów.

7) Traktuj content marketing jako strategiczne i regularne działanie

Pamiętaj, że skuteczny marketing treści to ten tworzony regularnie. Im więcej treści publikujesz, tym lepszy efekt możesz osiągnąć. Liczy się jednak jakość tworzonych treści, dlatego nie skupiaj się na ilości. Więcej nie zawsze znaczy lepiej. Treści przez Ciebie publikowane powinny być różnorodne, wartościowe oraz istotne z punktu widzenia odbiorcy.

Natalia Pawluczuk

Pozostaw komentarz