6 kroków do skutecznego Inbound Marketingu

inbound marketing

Szukasz sposobu na zwiększenie ruchu na stronie? Inbound Marketing to skuteczna strategia marketingowa, która pozwala na efektywne połączenie marketingu treści, marketingu społecznościowego i procesu lead nurturing, a wszystko to w celu przyciągnięcia wartościowego ruchu na stronę. Brzmi ciekawie? Zapraszamy do zapoznania się z 6 krokami skutecznego Inbound Marketingu.

1. Opracowanie strategii marketingowej

Do tworzenia strategii marketingowej przydatne będą odpowiedzi m.in. na poniższe pytania:

  • Jakie są Twoje cele? Co chcesz osiągnąć?
  • Jakie wyzwania marketingowe napotkała Twoja firma?
  • Kto jest Twoim idealnym klientem i w jaki sposób chcesz go przyciągnąć?
  • Ile powinno się zainwestować w działania marketingowe?
  • W jaki sposób program marketingowy przyniesie zwrot z inwestycji?

Pamiętaj o tym, że marketing powinno się traktować nie jako koszt lecz inwestycję w wzrost Twojej firmy!

2. Tworzenie strony internetowej

Twoja strona internetowa stanowi tzw. węzeł komunikacyjny, tzn. że to tutaj kierujesz cały ruch pozyskany dzięki działaniom marketingowym i generowaniu leadów. Dlatego zwróć uwagę czy Twoja strona:

  • jest łatwa w nawigacji?
  • ma profesjonalny wygląd?
  • jest przyjazna dla wyszukiwarek?
  • łatwa do aktualizacji?

3. Zwiększenie ruchu na stronie

Zwiększając ruch na swojej stronie, zwiększasz swoje szanse na pozyskanie nowych klientów. Wykorzystaj następujące narzędzia i zwiększ liczbę odwiedzin na swojej stronie:

  • blog firmowy – dzięki blogowaniu zwiększysz o 55% ruch na swojej stronie i o 400% więcej stron zostanie zaindeksowanych,
  • media społecznościowe – coraz więcej osób regularnie korzysta z mediów społecznościowych, tu również są Twoi klienci,
  • Search Engine Optimization (SEO)  – właściwy dobór słów kluczowych, optymalizacja strony internetowej i pozyskiwanie wartościowych linków sprawia, że Twoja strona będzie bardziej widoczna w wyszukiwarkach a tym samym stąd będą trafiać do Ciebie klienci,
  • Pay Per Click (PPC) – możesz również prowadzić płatne kampanie Google AdWords w celu pozyskania dodatkowego wartościowego ruchu na stronę.

4. Generowanie leadów

Zadbaj o konwersję ruchu generowanego na Twojej stronie w potencjalnych klientów poprzez tworzenie atrakcyjnych ofert dla klientów znajdujących się na różnym etapie cyklu życia klienta. Pomocne mogą być tworzenie landing page czyli dopasowana do zapytania użytkownika strona internetowa oraz przejrzystych call to action, aby poprowadzić użytkownika przez proces decyzyjny.

5. Konwertowanie leadów w klientów

Na tym etapie niezwykle istotna jest analiza zachowań leadów, aby pokierować nimi i edukować ich w taki sposób, by zostali Twoimi klientami. Z pomocą przychodzą narzędzia takie jak email marketing oraz systemy CRM.

6. Analiza marketingu internetowego

Zaletą marketingu internetowego nad tradycyjnym jest to, że w każdym momencie możesz mierzyć osiągane rezultaty i wyniki. Warto śledzić i analizować osiągane wskaźniki, aby optymalizować swoje działania w internecie.

Więcej informacji na temat 6 kroków do skutecznego Inbound Marketingu znajdziecie w poniższej infografice:

Inbound Marketing

Tomasz Winter