6 czynności, od których trzeba zacząć prowadzenie bloga firmowego

blog firmowy

Blog firmowy stanowi znakomite narzędzie do zwiększenia ruchu na stronie, a także jest bardzo przydatny w komunikacji z klientem. Jest to jedno z głównych narzędzi stosowanych w inbound marketing’u. Skoro została już podjęta decyzja o prowadzeniu bloga, to należ się do tego zabrać w prawidłowy sposób, aby z czasem przynosił zamierzony skutek i profity.

Pamiętaj, że blog firmowy nie zacznie przynosić efektów od pierwszego wpisu! Należy uzbroić się w cierpliwość i być systematycznym w dodawaniu postów. Większość blogów nie osiąga sukcesu, gdyż ludzie poddają się zbyt wcześnie!

Żeby zacząć przygodę z blogiem w prawidłowy sposób, polecamy trzymać się tych 6 podpowiedzi:

1. Zainstaluj Google Analytics

Zakładając blog mamy oczekiwania, co do określonych jego efektów w przyszłości. Żeby wiedzieć czy osiągamy jakieś efekty, warto użyć darmowego oprogramowania Google Analytics. Oprogramowanie to pozwoli śledzić liczbę użytkowników na blogu, źródła z których przyszli, posty, które przeglądali, a także wiele innych aspektów. Dzięki temu będzie oczywiste co przyciąga użytkowników, a co okazało się zupełnie nietrafione. Śledzenie postępów i efektów zwiększa też motywację do dalszej pracy.

Ważne jest, by jak najszybciej zainstalować to oprogramowanie, gdyż nie zbiera ono danych wstecz! Dzień instalacji jest pierwszym dniem zbierania danych na naszym blogu.

2. O czym pisać na blogu firmowym? Zbierz pomysły!

Żeby prowadzić blog, należy mieć pomysł o czym chcemy pisać. Przeprowadź burzę mózgów, żeby wymyślić tematy, o których będziesz pisać. Często przy prowadzeniu bloga pojawią Ci się pomysły, które będzie można opublikować ad hoc, ale warto mieć w zanadrzu zapas tematów, na mniej produktywne chwile.

Wiele osób współdzieli dokumenty przy użyciu Google Docs, dzięki czemu mogą współdzielić listę tematów i widzieć, kto czym się zajmuje i jakie są dalsze plany na realizację bloga. Takie rozwiązanie sprawia, że wszystkie informacje są aktualne i każdy w zespole ma dostęp do najświeższych dokumentów.

3. Zrób plan publikacji

Plan publikacji jest bardzo pomocny w prowadzeniu bloga firmowego z kilku powodów.

Przede wszystkim, mając określony plan działań, zmniejszasz szanse na przedwczesne zaprzestanie pisania bloga i nie frustrujesz się każdego dnia, starając się wymyślić temat na ostatnią chwilę.

Dodatkowo, jeżeli plan działań jest znany i dostępny dla całego zespołu, można łatwo podzielić się pracą. Co więcej, każdy członek zespołu widzi kto jest odpowiedzialny za jaki temat i w jakim terminie powinien wywiązać się z zadania.

4. Media społecznościowe

Media społecznościowe to niezwykle ważny element dla Twojego bloga. Przemyśl w jaki sposób możesz z nich korzystać, by zwiększyć zainteresowanie swoim blogiem.

Jednym ze sposobów jest dodanie funkcjonalności do bloga umożliwiające szybkie dzielenie się pozyskanymi na blogu informacjami poprzez swoje konto Facebook, czy coraz częściej używany Twitter i Pintrest, a także nasze polskie portale jak np. Wykop.

Nie przejmuj się, że na początku mało osób będzie tego używało, z czasem będzie ich coraz więcej.

Dodatkowo umieszczaj swoje posty na facebooku (np na FanPage’u firmowym czy własnym Wall’u). W ten sposób zwiększysz szanse na dotarcie do szerszej grupy osób. Obecnie przeciętny użytkownik na Facebooku ma 229 znajomych, z którymi może share’ować Twój post.

5. Content Marketing polega na budowaniu treści

Blog powinien być źródłem wartościowych informacji dla użytkowników. Jeżeli blog będzie pusty, to ciężko będzie przekonać użytkowników, że jest to miejsce, do którego warto wrócić.

Opublikuj kilka postów przed rozpoczęciem promocji bloga, żeby zwiększyć jego wiarygodność.

Najlepiej zacząć bloga od postu mówiącego o starcie, w którym użytkownicy znajdą informację o tym o czym będzie ten blog, jakie będzie niósł ze sobą wartości, a także kilka słów o jego autorach.

6. Powiedz wszystkim o blogu

Każdy z nas ma jakiegoś znajomego, komu może powiedzieć o swoim blogu, kogoś kto może przekazać tę informację dalej. Nie od pierwszego dnia Google uzna Twojego bloga za wartościowe źródło informacji, dlatego też warto wspomóc się znajomymi i social media.

Gratulujemy decyzji o rozpoczęciu bloga, ta inwestycja na pewno się zwróci w przyszłości! Jeżeli pojawia się chwile kryzysu to napisz do nas, a my chętnie wesprzemy Cię jakąś radą i pomożemy przetrwać, żeby osiągnąć sukces.

Tomasz Winter