prowadź blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego, zaraz obok obecności w social media, jest doskonałym sposobem promocji firmy w Internecie. To jedno z działań content marketingowych, które wspiera kreowanie wizerunku firmy jako eksperta i pozwala na budowanie relacji z odwiedzającymi. By jednak blog firmowy spełniał swoje zdanie należy kierować się 10 podstawowymi zasadami w jego prowadzeniu.

1. Pozwól na subskrypcję Twojego bloga

Lojalni czytelnicy to podstawa, o której nie należy zapominać. Wraz ze wzrostem ich ilości zwiększa się również szansa na wzrost sprzedaży Twojej firmy oraz liczba odwiedzin Twojej strony internetowej. Jest wiele rozwiązań, które umożliwiają subskrypcję. Najczęściej używane są następujące sposoby: formularz pozwalający wpisać adres email i udostępnienie odwiedzającym kanału RSS.

2. Upewnij się, że Twój blog i strona internetowa mają taką samą domenę

Jednym z ważnych benefitów blogowania jest osiąganie wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Twojej strony internetowej. Umiejscawiając bloga na oddzielnej domenie uniemożliwiasz optymalizację Twojej witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych na czym traci i Twój blog i strona www. Blog jest miejscem, w którym dzielisz się merytorycznymi informacjami, do którego użytkownicy chętnie przekierowują i linkują, zwiększając w ten sposób autorytet Twojej całej strony. Najlepszym sposobem jest umiejscowienie bloga na jednej z podstron Twojej domeny, np. na podstronie domena.pl/blog.

3. Publikuj regularnie

Czytelnicy Twojego bloga lubią regularność oraz możliwość przewidzenia kiedy spodziewać się mogą nowych artykułów. Dlatego też niezwykle ważne jest opracowanie spójnego harmonogramu publikacji. Nie ważne czy artykuły ukazywać się będą w trybie dziennym, tygodniowym czy też miesięcznym – liczy się systematyczność. W regularnym publikowaniu postów może pomóc Ci kalendarz redakcyjny, więcej na ten temat dowiesz się w Zaplanuj content marketing czyli tworzenie kalendarza redakcyjnego krok po kroku

4. Stwórz niezbędną liczbę artykułów potrzebną do osiągnięcia pożądanego ruchu na Twojej stronie

Jak wiele artykułów publikowanych jest na Twoim blogu w ciągu miesiąca? Jeśli nie powstanie ich wystarczająco dużo, możliwe, że nie osiągniesz pożądanej liczby odwiedzin Twojej strony. Pamiętaj – większa liczba wpisów to większe prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów.

5. Nie zapominaj o integracji bloga z social media

Obecność przycisków umożliwiających udostępnienie Twojego bloga w mediach społecznościowych to konieczność. Jak inaczej odwiedzający będą mogli dzielić się ze światem Twoim cudownym artykułem? Statystyki nie kłamią – obecność przycisków społecznościowych zwiększa liczbę odwiedzin strony nawet o 55%.

6. Stwórz przejrzyste “wezwanie do działania” (ang. Call to Action)

Wezwanie do działania czyli tzw. Call to Action (CTA) to grafika lub tekst zawierający link do określonej strony internetowej. CTA stworzone zostało w celu uzyskania jak największej liczby kliknięć czyli przekierowań na daną witrynę, którą zasugerujesz. Określenie w każdym artykule przejrzystego wezwania do akcji pozwala odpowiednio ukierunkować czytelników Twojego bloga dostarczając im niezbędne informacje powiązane z tematyką Twojego artykułu.

7. Stwórz zawartość bloga pod kątem buyer persona

O buyer persona wspominaliśmy na naszym blogu już niejednokrotnie. Jeśli jednak nadal ten termin jest Ci obcy zachęcam do zapoznania się z jego krótką definicją.

Dlaczego tak ważne jest ukierunkowanie Twojego bloga pod kątem postaci reprezentujących wybrany segment odbiorców? Odpowiedz jest prosta – Twoja grupa docelowa nie zainteresuje się stworzonymi przez Ciebie artykułami jeśli nie poruszysz tematyki, która ich najbardziej interesuje. Nie myśl o swoim blogu jako o miejscu gdzie będziesz mógł prezentować najnowsze trendy i tematy. Postaraj się edukować Twoje buyer personas dzięki czemu znacznie zwiększysz swoją bazę klientów.

8. Zoptymalizuj bloga pod kątem prędkości i urządzeń mobilnych

Nikt z nas nie lubi kiedy strona internetowa ładuje się zbyt wolno. Dlatego też sprawdź tempo ładowania się Twojego bloga za pomocą odpowiednio do tego stworzonych, darmowych narzędzi. Jednym z najbardziej popularnych jest Pingdom.

Nie zapomnij również o zoptymalizowaniu Twoich artykułów pod kątem przenośnych urządzeń mobilnych takich jak tablet czy telefon. W obecnych czasach jest to niezbędny krok, tym bardziej, że liczba użytkowników smartphone’ów oraz tabletów nadal rośnie.

9. Upewnij się czy Twój blog jest odpowiednio zoptymalizowany pod względem SEO

Nikt nie odnajdzie Twojego bloga jeśli nie będziesz go odpowiednio optymalizował pod kątem wyszukiwarek internetowych. Zidentyfikuj odpowiednie słowa kluczowe oraz upewnij się, że występują one w każdym z artykułów, w nagłówkach, tytułach, obrazach oraz tagach. Dzięki temu znacznie zwiększysz prawdopodobieństwo wyższego ulokowania w wyszukiwarkach. Dlaczego jest to aż tak istotne? Według portalu Marketshare 75% użytkowników nigdy nie sprawdza 2 strony z wynikami w wyszukiwarce Google.

Upewnij się również, że w swoich artykułach odsyłasz czytelnika do innych Twoich publikacji zwiększając przez to ruch na stronie oraz Twoje cele marketingowe.

10. Określ autorów Twojego bloga

Twoja opinia w branży, którą reprezentujesz jest niezwykle istotna. Upewnij się zatem, że każda z Twoich publikacji jasno określa jej autora. Możesz się również pokusić o załączenie jego zdjęcia. Pozwala to zwiększyć Twoją wiarygodność i umocnić pozycję lidera oraz pomoże zbudować zaufanie odbiorców.

Ania Burtan

Grafik, copywriter i certyfikowany AdWordsowiec w jednym. Specjalizuje się w wizualizacjach oraz storytellingu, zaś w wolnych chwilach zagłębia się w tajniki SEM i SEO. Absolwentka Master of Science in International Business Economics (University of Wales) oraz Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie podróżniczka kochająca taniec i poznawanie nowych kultur. Urodzona optymistka, która swoim uśmiechem potrafi zarażać innych.